ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Sunday | 28 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Ελληνική Οικονομία Εργασία Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Υγεία

Την κατάργηση του δυσβάσταχτου μέτρου του «claw back» ζήτησαν οι εκπρόσωποι των εργαστηριακών Ιατρών, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε ο Ι.Σ.Α.

Τα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης των εργαστηριακών Ιατρών, λόγω του «Claw back» και του «Rebate», παρουσιάστηκαν στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, που διοργάνωσαν ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (Ι.Σ.Α.) και η Επιτροπή των Εργαστηριακών Ιατρών, την Τρίτη 9 Ιουλίου 2024, στα γραφεία του Ι.Σ.Α..

Στη Συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν οι κ.κ. Γιώργος Πατούλης, Πρόεδρος Ι.Σ.Α., Φ. Πατσουράκος, Α΄ Αντιπρόεδρος Ι.Σ.Α., Γεώργιος Βιδάκης, Βιοπαθολόγος, Ρουμπίνη Γεωργακοπούλου, Ακτινολόγος, Θεόδωρος Χατζηπαναγιώτου, Πυρηνικός Ιατρός και Ευαγγελία Κανδρή, Βιοπαθολόγος.

Οι εκπρόσωποι των Ιατρών τόνισαν πως τα ιατρεία αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους, μετά τις αδιανόητες περικοπές των εσόδων τα τελευταία 12 χρόνια, και οδηγούνται πλέον στο λουκέτο. Παρά την έξοδο από τα μνημόνια, καταχρηστικά παρατείνεται η εφαρμογή των μέτρων «claw back» και «rebate», που οδηγούν στην οικονομική εξαθλίωση τα εργαστήρια.
Ο Πρόεδρος του Ι.Σ.Α. κ. Γιώργος Πατούλης τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και να διασφαλιστεί η επιβίωση των εργαστηρίων της γειτονιάς, και ακόμη ανέφερε πως: «Η κατάσταση, που έχει δημιουργηθεί με το «claw back», καθιστά αδύνατη την επιβίωση των εργαστηρίων αν δεν βρεθεί λύση. Ο Ι.Σ.Α. έχει επανειλημμένα ζητήσει τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις και τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Υγείας να καταργηθεί το δυσβάσταχτο αυτό μέτρο και να ενισχυθεί η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, που υπολείπεται του μέσου όρου των υπολοίπων Ευρωπαϊκών χωρών. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα έχουμε νέο κύμα ιατρών, που θα καταφύγουν στο εξωτερικό και θα αποδυναμωθεί η περίθαλψη του Έλληνα ασθενή.
Θα πρέπει άμεσα να αυξηθούν οι πόροι για την Π.Φ.Υ., που θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων από τη Δευτεροβάθμια, να γίνει εξορθολογισμός των δαπανών με την εφαρμογή από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. των θεραπευτικών πρωτοκόλλων, στα οποία υπάρχει καθυστέρηση και να καταργηθεί το «claw back» με εφαρμογή πλαφόν. Το ενθαρρυντικό είναι ότι το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει ενέργειες για την συγκράτηση της δαπάνης με την εφαρμογή μέτρων, που αναμένουμε να δούμε τα αποτελέσματά τους, ενώ σε συνεργασία με τον υπουργό Υγείας Α. Γεωργιάδη προχωράνε οι διαδικασίες για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης με τους Ιατρικούς Συλλόγους, υπό την αιγίδα του Π.Ι.Σ.. Πρέπει να τονίσουμε ότι ο Ι.Σ.Α. θα συνεχίσει τον αγώνα για την κατάργηση του «claw back» ή τουλάχιστον την εφαρμογή πλαφόν και τη στήριξη των δοκιμαζόμενων Ιατρών και εργαστηρίων.».

Επίσης, οι εκπρόσωποι των Ιατρών, περιγράφοντας τους λόγους, για τους οποίους έχουν βρεθεί στη σημερινή δεινή θέση, επισήμαναν τα εξής:
-Πέραν της καθήλωσης των τιμών των εργαστηριακών εξετάσεων για περισσότερα από 20 χρόνια (τιμές Φ.Ε.Κ. του 1991), το 2012, αντί για αύξηση έγινε μείωση της κοστολόγησής τους μεσοσταθμικά κατά 30% (καθιερώθηκαν οι ασφαλιστικές τιμές μέσω Ε.Ο.Π.Υ.Υ.).
-Το 2013, θεσπίστηκε ο κλειστός προϋπολογισμός ως μνημονιακή υποχρέωση της Ελλάδας στον χώρο της υγείας. Για την επίτευξή του ορίστηκε η εφαρμογή «claw back» ως προσωρινό μέτρο ποινής και υποχρεωτικής επιστροφής χρημάτων προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., που αντιστοιχούν στην ετήσια υπέρβαση του κλειστού προϋπολογισμού, και του «rebate», που είναι η κλιμακωτή έκπτωση επί του συνολικού τζίρου και κυμαίνεται από 5-40%.
Ωστόσο, ο προϋπολογισμός για τα εργαστήρια είναι κλειστός και ελλειμματικός, και οποιοδήποτε ποσό υπερβαίνει αυτόν τον προϋπολογισμό ουσιαστικά χρεώνεται στους ιδιώτες εργαστηριακούς γιατρούς.
-Το 2022, εφαρμόστηκε και η προκαταβολή του «claw back», στραγγαλίζοντας οικονομικά ακόμη περισσότερο τα εργαστήρια.
-Το 2023, ύστερα από όλα όσα έχουν υποστεί οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εργαστηριακοί Ιατροί, επιβάλλονται τα «ποιοτικά» κριτήρια σε CT και ΜRI, συνδέουν την αμοιβή-αποζημίωση του εργαστηριακού Ιατρού από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ποιοτικό «rebate») με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του εξοπλισμού του και όχι με την ποιότητα των εξετάσεών του.
-Το 2014, θεσπίστηκαν διαγνωστικά πρωτόκολλα από το υπουργείο παράλληλα με τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες, τα οποία μέχρι και σήμερα δεν έχουν τεθεί πλήρως σε εφαρμογή.
Είναι ενδεικτικό πως το 2023 ο προϋπολογισμός για τις διαγνωστικές εξετάσεις ήταν 482 εκ. ευρώ, ενώ οι εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν αγγίζουν τα 700 εκ. ευρώ, άρα η υπέρβαση που βάζουν από την τσέπη τους τα ιδιωτικά εργαστήρια ξεπερνά τα 200 εκ. ευρώ.
Η εκτέλεση εργαστηριακών εξετάσεων με αυτή την υποκοστολόγηση κάνουν τον Έλληνα εργαστηριακό Ιατρό χρηματοδότη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι Ιατροί, οι οποίοι είναι κοντά στη σύνταξη. Το υφιστάμενο τεχνητό χρέος καθιστά αδύνατο να συνταξιοδοτηθούν. Σε γιατρούς, οι οποίοι έφυγαν από τη ζωή, το χρέος μετακύλησε στους κληρονόμους, οι οποίοι αποποιήθηκαν κληρονομιές, περιουσίες, τους κόπους μιας ολόκληρης ζωής.

Ακόμη, οι εργαστηριακοί γιατροί ζητούν από την πολιτεία τα εξής:

  1. Κατάργηση του «claw back» με εφαρμογή πλαφόν στις εξετάσεις ή στην εσχάτη των περιπτώσεων σταθερό ποσοστό «claw back», που να μην υπερβαίνει το 5%. Αυτό το ποσοστό είναι το ανώτερο ποσοστό, που ισχύει σε όλη την Ευρώπη. Κάθε υπέρβαση θα πρέπει να καλύπτεται από το κράτος.
  2. Διαγραφή του τεχνητού χρέους.
  3. Εφαρμογή των διεθνών κατευθυντήριων οδηγιών ορθής ιατρικής συνταγογράφησης με διαγνωστικά πρωτόκολλα, τα οποία έχουν νομοθετηθεί και μέχρι σήμερα δεν έχουν εφαρμοστεί πλήρως.
  4. Τη σύναψη συλλογικής σύμβασης με τους Ιατρικούς Συλλόγους, υπό την αιγίδα του Π.Ι.Σ..
    Τα εργαστήρια πρέπει να είναι βιώσιμα και οι γιατροί να λειτουργούν με αξιοπρέπεια για να μπορούν να παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, όπως κάνουν μέχρι σήμερα.