Μαθητική Ημερίδα για τα 100 χρόνια από την ανύψωση της Ιεράς Μητρόπολης Πολυανής και Κιλκισίου
Η συμπλήρωση του ενός αιώνα από την ανύψωση της Ιεράς Μητρόπολης Πολυανής και Κιλκισίου στάθηκε μια ελκυστική πρόκληση για τους μαθητές και τις μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων της πόλης του Κιλκίς, και έτσι τα παιδιά πήραν στα χέρια τους το μέλλον, καταγράφοντας λεπτομερώς το παρελθόν της Μητροπολιτικής έδρας και με τις επιμελημένες εισηγήσεις τους στη δική τους Ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς, προϊόν επισταμένης ιστορικής μελέτης, φώτισαν την ιστορία της Μητρόπολης, σε συνάρτηση με την ποιμαντορία των Επισκόπων της και το καρποφόρο έργο της.
Τις εργασίες της μαθητικής Ημερίδας χαιρέτησαν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου κ.κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος εξήρε τη συμμετοχή των παιδιών στην ανάλυση των εκατό χρόνων ζωής και πνευματικής διακονίας, σε έναν αιώνα, όπου συναντήθηκαν η πολιτιστική παράδοση με τη θρησκευτική συνείδηση, η προσφυγιά με την αναγέννηση, η δυσκολία με την αλληλεγγύη, η ιστορία με το σήμερα, και ο Δήμαρχος Κιλκίς, κ. Δημήτρης Κυριακίδης, ο οποίος, αφού συνεχάρη προσωπικά τον Ποιμενάρχη του Κιλκίς ως τον εμπνευστή αυτής της εκδήλωσης, που προσεγγίζει με βιωματικό τρόπο την ιστορία της Μητρόπολης, μίλησε με θερμά λόγια για τους μαθητές, καθώς με την ενεργή συμμετοχή τους στην Ημερίδα γίνονται μέτοχοι και μεταλαμπαδευτές της γνώσης για τους τοπικούς Αγίους, για τους εκκλησιαστικούς θησαυρούς, τις λατρευτικές παραδόσεις και τις πιο σημαντικές πτυχές του ποιμαντικού έργου, που έχει παραδώσει με σεμνότητα η Ιερά Μητρόπολη στην κοινωνία του Κιλκίς.


Οι μαθητές του 2ου Πειραματικού ΓΕ.Λ. παρουσίασαν εισηγήσεις για τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, την Ιερά Μονή Αγίου Νεκταρίου και τα κατηχητικά σχολεία της πόλης.
Οι μαθητές του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου εστίασαν στα κειμήλια των ιερών ναών του Κιλκίς και στην ιστορία του σχολείου τους.
Για το Εκκλησιαστικό Λύκειο Κιλκίς και για τον Μητροπολίτη Χαρίτωνα μίλησαν οι μαθητές του 1ου ΓΕ.Λ., ενώ αναφορά σε όλους τους Μητροπολίτες, που διακόνησαν τη Μητρόπολη Κιλκίς, έκαναν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Κιλκίς.

Τέλος, παρουσίαση για τους πολιούχους του Κιλκίς, ΠεντεκαίΔεκα Μάρτυρες, έγινε από τους μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς.
Η μαθητική Ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο εορτασμού των εκατό χρόνων από την ανύψωσή της από τη Μητρόπολη Πολυανής και Κιλκισίου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τελούσε υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς.
