Έκτακτη σύσκεψη του Δημάρχου Ηρακλείου Κρήτης για θέματα πρασίνου, παιδικών χαρών και ζητημάτων καθημερινότητας
Έκτακτη σύσκεψη συγκάλεσε νωρίς το πρωί της Δευτέρας 8 Απριλίου 2024 ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, με αντικείμενο τη διαχείριση προβλημάτων της καθημερινότητας, με τη συμμετοχή των Αντιδημάρχων Τεχνικών Έργων κ. Γιώργου Σισαμάκη, Καθαριότητας, Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Νίκου Γιαλιτάκη, Οικονομικών & Ανάπτυξης της Τοπικής Οικονομίας κ. Γιώργου Αγριμανάκη, Χωροταξικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας & Δημοτικής Περιουσίας κ. Στέλλας Αρχοντάκη, της Γενικής Γραμματέως του Δήμου κ. Μαρίας Σκραφνάκη, του Προέδρου της ΔΕΠΑΝΑΛ κ. Κώστα Βαρβεράκη και υπηρεσιακών στελεχών.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν ζητήματα πτώσης κλαδιών δένδρων, λειτουργίας των παιδικών χαρών, καθώς και των δημόσιων τουαλετών, με τον Δήμαρχο Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξη Καλοκαιρινό, να τονίζει πως: «Πρόκειται για θέματα, τη σημασία των οποίων αντιλαμβάνεται η Δημοτική Αρχή, γι’ αυτό έγινε αυτή έκτακτη σύσκεψη. Δρομολογήσαμε άμεσες λύσεις και κάναμε έναν σχεδιασμό σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα, τα οποία είναι και ευαίσθητα και σημαντικά, με τα μέσα τα οποία διαθέτουμε. Αυτό το οποίο αναδεικνύεται ξανά είναι ότι οι ανάγκες για την ορθή λειτουργία αυτών των υποδομών απαιτούν πολύ μεγαλύτερους πόρους από αυτούς που διαθέτουμε, και για τον λόγο αυτόν καταγράφουμε και την ανάγκη, όπως θα έπρεπε να καλύπτεται, έτσι ώστε αυτά τα ζητήματα να τεθούν και για τη διεκδίκηση των αντίστοιχων πόρων.».
Πιο αναλυτικά, κατά τη σύσκεψη εκφράστηκε ο προβληματισμός της Δημοτικής Αρχής για τα περιστατικά πτώσεων κλαδιών δέντρων και αποφασίστηκε η λήψη άμεσων, αλλά και βραχυπρόθεσμων μέτρων.
Μεταξύ άλλων -και εν αναμονή της άρσης των ασφαλιστικών μέτρων του Απριλίου του 2023, που απαγόρευαν την κοπή 30 επικίνδυνων για τη δημόσια ασφάλεια δένδρων- αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν άμεσα αυτοψίες σε όλα τα δένδρα, που βρίσκονται στο πάρκο Γεωργιάδη, και να ληφθούν κατά περίπτωση αποφάσεις κλαδέματος, όπου κρίνεται αναγκαίο.

Το θέμα θα επανεξεταστεί το φθινόπωρο, στο πλαίσιο της ευρύτερης διαχείρισης του πρασίνου, και θα ακολουθήσει τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής, που έχει ως στόχο την αύξησή του σε κάθε γειτονιά.
Επίσης, συζητήθηκαν ζητήματα συντήρησης και αποκατάστασης ζημιών στις παιδικές χαρές του Δήμου, όπου υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη συντήρησης και ασφαλούς λειτουργίας από την Τεχνική Υπηρεσία, και αναμένεται η ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου και η έγκριση ανάληψης της σχετικής δαπάνης, για να μπορέσει να δημοπρατηθεί η υπηρεσία συντήρησης των παιδικών χαρών.
Επιπλέον, συζητήθηκε και το θέμα διαχείρισης των δημόσιων τουαλετών, όπου, όπως είναι γνωστό, λειτουργούν κανονικά αυτές που βρίσκονται στο πάρκο Γεωργιάδη, στην οδό Θησέως, στην πλ. Κορνάρου και στην πλ. Αγίας Αικατερίνης, ενώ αυτή που βρίσκεται στην Όαση θα ξεκινήσει να λειτουργεί ξανά με την επαναλειτουργία του χώρου εστίασης της ΔΕΠΑΝΑΛ. Θα πρέπει, όμως, να συντηρηθούν για να επαναλειτουργήσουν αυτές που βρίσκονται στην Χανιόπορτα και στο πάρκο Δ. Θεοτοκόπουλου, γι’ αυτό και αποφασίστηκε να γίνει καταγραφή των αναγκών από την Τεχνική Υπηρεσία και σε συνεργασία με την ΔΕΠΑΝΑΛ να δρομολογηθεί η επαναλειτουργία και των δυο αυτών σημείων.
