Ενημέρωση της Δημάρχου Χαλκιδέων σχετικά με τη μετεγκατάσταση των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και το κτήριο των ΕΠΑ.Λ.
Στην 1η συνεδρίαση για τη λογοδοσία της Δημοτικής Αρχής της Χαλκίδας, μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν προς συζήτηση από Δημοτικούς Συμβούλους ήταν και τα κτηριακά ζητήματα του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χαλκίδας, για τα οποία η Δήμαρχος Χαλκιδέων, κ. Έλενα Βάκα, τόνισε πως είναι προτεραιότητες για τη Δημοτική Αρχή και έχουν ήδη υποβληθεί για χρηματοδότηση στο Β.Α.Α. του Δήμου Χαλκιδέων, του Ε.Σ.Π.Α. της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Σχετικά με το ΕΠΑ.Λ., η Δήμαρχος Χαλκιδέων, κ. Έλενα Βάκα, ενημέρωσε το Σώμα πως έχει ολοκληρωθεί η στατική μελέτη, που είχε ξεκινήσει ο Δήμος, από τα πορίσματα της οποίας δεν βρέθηκε κάτι ανησυχητικό όσον αφορά στη στατική επάρκεια και ασφάλεια του υπάρχοντος κτηρίου. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη και γεωτεχνική έρευνα, η οποία μέχρι στιγμής έχει ως χρήσιμο συμπέρασμα πως οι καθιζήσεις που είχαν παρατηρηθεί στα πατώματα αφορούν στην εδαφόπλακα, όχι στον κεντρικό φέροντα οργανισμό, και δεν προβλέπονται περαιτέρω καθιζήσεις, με την κ. Βάκα να λέει σχετικά πως: «Μέσω αυτής της γεωτεχνικής έρευνας, η οποία συνεχίζεται, θα έχουμε τα ασφαλή συμπεράσματα, προκειμένου να γνωρίζουμε ποια λύση θα ακολουθήσουμε, αν θα πάμε σε άλλη γη για να φτιάξουμε νέο κτήριο, αν θα γκρεμίσουμε το υπάρχον για να φτιάξουμε νέο στο ίδιο οικόπεδο ή αν θα ανακατασκευάσουμε το υπάρχον κτήριο. Προς το παρόν, από τα πορίσματα των μελετών, οδηγούμαστε στην ανακατασκευή του υπάρχοντος κτηρίου ΕΠΑ.Λ., γιατί η κεντρική θεμελίωση που έχει είναι καλή και μπορούμε να την ενισχύσουμε περαιτέρω, με όλες τις προδιαγραφές που προβλέπει ο Νόμος. Θα είμαστε σε σύντομο χρονικό διάστημα βέβαιοι για τη λύση που θα ακολουθηθεί, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η γεωτεχνική έρευνα.» και πρόσθεσε πως: «Ήδη στο ΕΠΑ.Λ. έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες, ύψους 500.000 ευρώ, που δεν σχετίζονται μόνο με τον σεισμό. Με αυτές τις εργασίες ενισχύσαμε τους τοίχους, τις κολώνες και τις πλάκες που είχαν ζητήματα, αφαιρέσαμε τα επικίνδυνα τοιχία της πρόσοψης, που υπήρχαν μόνο για διακοσμητικούς λόγους, αφαιρέσαμε και αποκαταστήσαμε τα σαθρά σκυροδέματα, αποκαταστήσαμε τους τοίχους στο Γυμναστήριο. Όλες αυτές οι εργασίες δεν σχετίζονται με τη στατικότητα του κτηρίου, αλλά ήταν τοπικές αστοχίες, που αντιμετωπίσαμε.».
Όσον αφορά στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Χαλκίδας, η κ. Βάκα επισήμανε πως: «Στόχος είναι τα παιδιά να φοιτούν όπως πρέπει να φοιτούν. Όταν αναλάβαμε το 2019, υπήρχε ένας σχεδιασμός να ανεγερθεί νέο κτήριο στην περιοχή του Βαθροβουνίου. Το συγκεκριμένο οικόπεδο, όμως, είχε πολύπλοκα ιδιοκτησιακά ζητήματα, που καθιστούσαν δύσκολη και έως ανέφικτη τη χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου. Σχετικά με τη μόνιμη λύση, αναζητήσαμε πολλά οικόπεδα, ιδιοκτησίας του Δήμου Χαλκιδέων, τα οποία για διάφορους λόγους κρίθηκαν ακατάλληλα και αυτό που προκρίθηκε ως καταλληλότερο, με τη σύμφωνη γνώμη γονέων και εκπαιδευτικών, είναι ο χώρος δίπλα στο Πάρκο Ελευθερίας, ιδιοκτησίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Ολοκληρώνουμε την αρχιτεκτονική μελέτη και προχωρούμε τις απαραίτητες εγκρίσεις για το κτιριολογικό, αλλά το πιο σημαντικό, το οποίο έχουμε αναλάβει ως Δήμος, είναι να γίνει σημειολογική τροποποίηση στο σχέδιο πόλης, προκειμένου να μπορεί ο χώρος να χρησιμοποιηθεί ως διδακτήριο. Όλα αυτά προχωρούν παράλληλα και εκτιμούμε ότι μέσα στο 2024 θα είμαστε έτοιμοι για όλα αυτά.», και ακόμη ανέφερε πως: «Σχετικά με την προσωρινή μετεγκατάσταση, η επιλογή του Τάγματος Πεζοναυτών έγινε με πρωτοβουλία των γονέων και εμείς αιτηθήκαμε και πήραμε την παραχώρηση του στρατοπέδου στις 25 Ιουλίου 2022. Εκπονήσαμε τις μελέτες για τις λυόμενες κατασκευές με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, που χρηματοδοτεί την προμήθειά τους. Γνωρίζουμε, από την Περιφέρεια, που διενεργεί τον Διαγωνισμό, ότι ο συμβατικός χρόνος για τον ανάδοχο είναι η 21η Μαρτίου 2024. Ο ανάδοχος φέρνει συνεχώς αίθουσες, τις οποίες πρέπει να πακτώσει στο έδαφος, να φτιάξει τις στέγες και να τις συνδέσει με τα δίκτυα. Εμείς, ως Δήμος είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι, σε σχέση με ρεύμα, ύδρευση και αποχέτευση. Έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες και δεν θα υπάρξει καμία καθυστέρηση σε αυτό. Έχουμε και κάποιες επιπλέον εργασίες, οι οποίες, όμως, δεν μπορούν να γίνουν τώρα, καθώς πρέπει να έχουν πρώτα τοποθετηθεί τα λυόμενα, όπως κατασκευή ραμπών και τοποθέτηση κάγκελων, και οι οποίες, βέβαια, δεν θα πάρουν περισσότερο από μήνα. Επίσης, και η Σχολική Επιτροπή είναι έτοιμη, σε συνεργασία και με τους εκπαιδευτικούς, για να κάνουν τη μετακόμιση.».
