Με μουσικοχορευτική παράσταση τίμησε ο Δήμος Πατρέων τον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου
Tον ηρωικό ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου και την αντιδικτατορική πάλη του λαού τίμησαν χθες, Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2023, παραμονή της 50ης επετείου της εξέγερσης, ο Δήμος της Πάτρας και ο Πολιτιστικός Οργανισμός με την πραγματοποίηση μουσικοχορευτικής παράστασης στα Παλαιά Σφαγεία, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στα γεγονότα των ημερών και ήρθαν στο προσκήνιο στιγμές που θύμισαν σε όλους και όλες πως κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ πολλών άλλων ο Δήμαρχος Πατρέων κ. Κώστας Πελετίδης, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Διονύσης Πλέσσας, Βίβιαν Σαμούρη και Ευάγγελος Κατσακούλης, η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού κ. Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, δημοτικοί σύμβουλοι και πλήθος κόσμου.

Ο Δήμαρχος Πατρέων, κ. Κώστας Πελετίδης, στον χαιρετισμό του υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως: «Συμπληρώνονται 50 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου ενάντια στη χούντα, και επί 50 χρόνια παλεύουν να σβήσουν από τον λαό το δικαίωμά του να αγωνίζεται. Nα τον σταματήσουν από το να φωνάζει: «Έξω οι Αμερικάνοι», «Έξω από το ΝΑΤΟ», «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία». Το τι έγινε τότε στο Πολυτεχνείο δεν ξεχνιέται. Στην πόλη μας, στον Δήμο μας, στα σχολεία σε όλη την Ελλάδα, φωνάζουμε και φέτος για τα δικαιώματά μας. Δεν σβήνει ο αγώνας κατά της χούντας, που την έστησαν τότε, για να εμποδίσουν, όπως υποστήριζαν, τον κομμουνιστικό κίνδυνο. Αυτή ήταν η επίσημη δικαιολογία για την επιβολή της δικτατορίας, αλλά από πίσω κρυβόταν η επιδίωξή τους να καταστείλουν έναν ολόκληρο λαό από το να διεκδικεί να έχει ζωή. Μια ζωή, με ψωμί, παιδεία και ελευθερία, για τα οποία πάλευε και συνεχίζει, δυστυχώς, να παλεύει ακόμη και σήμερα. Οι Αμερικάνοι και οι συνεργάτες τους φοβούνται και σήμερα τον λαό. Όμως, δεν τελειώνουν με μας. Δεν πρέπει απλώς να παρακολουθούμε το αίσχος που γίνεται αυτή τη στιγμή από τους εγκληματίες του Ισραήλ στην Παλαιστίνη. Οι Παλαιστίνιοι, όπως και όλοι οι λαοί, πρέπει να κάνουν κουμάντο στη χώρα τους. Θέλουμε να μην υπάρχει κανένας Έλληνας φαντάρος έξω από τα σύνορά μας. Εμείς υπερασπιζόμαστε τα δικά μας σύνορα και δεν θέλουμε να έχουμε συμμετοχή στην καταπάτηση συνόρων άλλων χωρών. Δεν μπορούμε να φωνάζουμε εναντίον της κατοχής στην Κύπρο και την ίδια ώρα να συμμετέχουμε στην κατοχή άλλης χώρας. Έχουν εμπλέξει τη χώρα μας και τον λαό της σ’ ένα επικίνδυνο παιχνίδι, γιατί είναι προσκυνημένοι σε μια χούφτα πολυεθνικών ομίλων, οι οποίοι πιστεύουν ότι οι λαοί δεν αξίζουν τίποτα… Ψηλά το κεφάλι λοιπόν, Συνεχίζουμε τον αγώνα, ενωμένοι και δυνατοί.».

Επίσης, η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού, κ. Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, ανοίγοντας την εκδήλωση αναφέρθηκε στα ιστορικά γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, σημειώνοντας πως: «Στον φετινό εορτασμό, 50 χρόνια μετά, δίπλα στα συνθήματα: «Έξω το ΝΑΤΟ», «Έξω οι ΗΠΑ», «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία», φωνάζουμε «Λευτεριά στην Παλαιστίνη.» και ακόμη αναφέρθηκε προσωπικά στον κ. Δημοσθένη Σαμούρη, που με την παρουσία του θύμισε τον Πατρινό φοιτητή Γιώργο Σαμούρη, που ήταν ένας από τους νεκρούς του Πολυτεχνείου.

Κατόπιν, η Ορχήστρα του Χορευτικού, με μαέστρο την κ. Δήμητρα Αψώμοτου, ερμήνευσε τραγούδια εκείνων των ημερών, ενώ το εφηβικό τμήμα του Χορευτικού, μαζί με τους δασκάλους του, παρουσίασε, σε χορογραφίες του κ. Χρήστου Γιαννόπουλου, το δικό του αφιέρωμα.




Επίσης, οφείλουμε να αναφέρουμε πως στην εκδήλωση προβλήθηκαν επίκαιρα βίντεο και διαβάστηκαν αντίστοιχα κείμενα, η επιμέλεια των οποίων ήταν του κ. Χρήστου Γιαννόπουλου, ο οποίος είχε και τη γενική επιμέλεια της εκδήλωσης, ενώ η ενδυματολογική επιμέλεια έγινε από τις κ.κ. Αναστασία Αγγελοπούλου και Κοστάτζα Κοσμάτου.







