Ο κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας στο 3rd Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος παρακολούθησε το «3rd Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist, που διεξήχθη στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης», στο Κέντρο της Θεσσαλονίκης.
«Ως Διοίκηση του Δήμου, θέσαμε από την πρώτη στιγμή ως προτεραιότητά μας την αναβάθμιση της πόλης σε ό,τι έχει να κάνει με την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενεργειακή μετάβαση.», τόνισε ο κ. Ζέρβας και συμπλήρωσε πως: «Όραμά μας είναι να καταστεί η Θεσσαλονίκη διεθνές κέντρο καινοτομίας και βιώσιμης ανάπτυξης, με εμβέλεια στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.».

Επίσης, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στους παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς, που επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη ως στρατηγικό προορισμό επενδύσεων, όπως οι: Cisco, Pfizer, Deloitte, Accenture, Deutche Telekom, Chubb Insurance κ.ά., και στις χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης, που δημιουργούν στην πόλη, συμπαρασύροντας την τοπική οικονομία. Ο ίδιος αναφέρθηκε στα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της πόλης, που εστιάζουν στην ανάπτυξη τεχνολογιών, αλλά και στο ταχύτατα αναπτυσσόμενο οικοσύστημα των «startups».
Επιπλέον, ξεχωριστή μνεία έκανε ο κ. Ζέρβας στην υψηλή κατάταξη της Θεσσαλονίκης από εξειδικευμένους οίκους αξιολόγησης ανάμεσα στις ελκυστικότερες πόλεις παγκοσμίως για ψηφιακούς νομάδες, γεγονός με πολλαπλασιαστικά οφέλη, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ζύμωσης και αλληλεπίδρασης με το ανθρώπινο δυναμικό της πόλης, που δημιουργούν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως: «Σύμφωνα με έρευνα του M.I.T., για κάθε 100.000 ψηφιακούς νομάδες, που επιλέγουν έναν προορισμό, δημιουργείται αντίστοιχος αντίκτυπος με 2,5 εκατομμύρια παραδοσιακούς τουρίστες και το ποσό που αποτιμάται ότι αφήνουν στην τοπική οικονομία είναι 1,6 δις ευρώ.».
Παράλληλα, όπως εξήγησε ο κ. Ζέρβας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει και υλοποιεί μεγάλα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και βιώσιμης ανάπτυξης, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ, που έχουν ως βάση χρηματοδότησης το Ταμείο Ανάκαμψης, το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και το Ε.Σ.Π.Α., και ακόμη επισήμανε μεταξύ άλλων πως: «Με ορίζοντα το 2030, η Θεσσαλονίκη πρόκειται να καταστεί μία από τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις μέσω της συμμετοχής μας στη σχετική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.».
