Το Τ.Ε.Ε. Ηπείρου σύμμαχος για την κλιματική ουδετερότητα – Μόνιμες διαβάσεις για τους πεζούς
Το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Ιωαννιτών και του Τ.Ε.Ε. Ηπείρου υπέγραψαν ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Παπαγεωργίου και ο Πρόεδρος του Τμήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γιάννης Τσίγκρος.
Σκοπός του μνημονίου είναι η συνεργασία του Δήμου και του Τ.Ε.Ε. για την υλοποίηση των δράσεων του Κλιματικού Συμφώνου.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Ιωαννιτών, κ. Δημήτρης Παπαγεωργίου, ο Δήμος βρίσκεται σε μία καθοριστική στιγμή, καθώς μπορεί να αναδειχθεί πρωτοπόρος στην πανευρωπαϊκή προσπάθεια, που γίνεται για την κλιματική ουδετερότητα, λέγοντας μεταξύ άλλων πως: «Η άμεση και πρωταρχική υποχρέωσή μας είναι η προετοιμασία και η υποβολή όλων των απαιτούμενων εγγράφων, που θα καταστήσουν δυνατή την υπογραφή του Κλιματικού Συμφώνου. Αυτό το σημαντικό βήμα περιλαμβάνει ένα λεπτομερώς στοιχειοθετημένο σχέδιο δράσεων, συνοδευόμενο από ένα κοστολογημένο πρόγραμμα και ένα σαφές χρονοδιάγραμμα, το οποίο ορίζει τους δρόμους και τα μέσα για την επίτευξη της βιωσιμότητας και της κλιματικής ουδετερότητας του Δήμου μας έως το έτος 2030. Το Τ.Ε.Ε., ως επίσημος συνεργάτης του Δήμου, συγκεντρώνοντας όλο το επιστημονικό δυναμικό της περιοχής μας, καθίσταται σήμερα επίσημα συμπορευτής σε αυτή την προσπάθεια, συνυπογράφοντας με τον Δήμο Ιωαννιτών το Κλιματικό Σύμφωνο. Η πόλη μας αποκτά επίσημα σύμμαχο όλο το επιστημονικό προσωπικό της περιοχής μας, που είναι το πλέον κατάλληλο για τον άρτιο σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεών μας, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι μας.» και ακόμη επισήμανε πως: «Η συνεργασία των φορέων της πόλης είναι πολύ σημαντική, ώστε η προσπάθεια να είναι επιτυχής ως το 2030.».



Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Τμήματος Ηπείρου, κ. Γιάννης Τσίγκρος, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Ο Δήμος έχει πετύχει έναν μεγάλο στόχο, καθώς περιλαμβάνεται στην αποστολή των 100 ευρωπαϊκών πόλεων, που θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερες ως το 2030.», διευκρίνισε πως: «Το Τ.Ε.Ε. θα συμβάλλει για την επιτυχία της αποστολής, παρέχοντας την απαιτούμενη τεχνογνωσία.», ανέφερε πως: «Αποφασίσαμε να οριστούν ομάδες μηχανικών ανά γειτονιά για να συγκεντρωθούν στοιχεία. Οι γειτονιές προέκυψαν μέσα από διαβούλευση. Οι περιοχές που αποφασίστηκαν είναι το Κάστρο, η Καλούτσιανη, από το Τζαμί ως την Πλατεία Σαπουντζάκη, και η περιοχή από το Άλσος ως το Γηροκομείο. Στο επόμενο διάστημα και με την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων η δράση θα επεκταθεί και σε άλλες γειτονιές των Ιωαννίνων.» και ακόμη μίλησε για καινοτομία σε εθνικό επίπεδο, που θα έχει πολλαπλά οφέλη, ενώ θα οδηγήσει σε πολλές και καινοτόμες προτάσεις.
Επίσης, ο Αντιδήμαρχος Έργων, κ. Γιώργος Αρλέτος, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Το Κλιματικό Σύμφωνο έχει ήδη ολοκληρωθεί και μετά την έγκρισή του από το Δημοτικό Συμβούλιο θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.», πρόσθεσε πως: «Είναι μία ολοκληρωμένη δουλειά, που έγινε, και μόλις πάρουμε το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορέσουν να τρέξουν οι χρηματοδοτήσεις των έργων.» και ακόμη χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» τη συνεργασία με το Τ.Ε.Ε., καθώς μέσω αυτής θα σχεδιαστούν συγκεκριμένες δράσεις ανά γειτονιά.
Επιπλέον, το χρονικό αυτό διάστημα, ο Δήμος Ιωαννιτών προχωρά σε μία τομή για την οδική ασφάλεια, που αφορά στη δημιουργία διαβάσεων με μόνιμο υλικό, που δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και τον χρόνο.
Το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, με προτεραιότητα τα σημεία όπου λειτουργούν σχολικές μονάδες.
Για το σημαντικό αυτό έργο ο Δήμαρχος Ιωαννιτών, κ. Δημήτρης Παπαγεωργίου, δήλωσε πως: «Εξελίσσεται ένα μεγάλο πρόγραμμα, με πολλές παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια. Μέρος αυτού είναι οι νέες διαβάσεις, που γίνονται με ειδικό υλικό, τύπου κυβόλιθου, ώστε να έχουν μόνιμα χαρακτηριστικά και να μην απαιτούν συνεχή συντήρηση.», ενώ για το ίδιο θέμα ο Αντιδήμαρχος Έργων, κ. Γιώργος Αρλέτος, σημείωσε πως: «Στο πλαίσιο της εργολαβίας θα κατασκευαστούν περίπου 140 διαβάσεις, κυρίως στα σχολεία και σε σημεία με αυξημένη κίνηση, ενώ θα ακολουθήσει και ειδικός φωτισμός τους. Ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς θα γίνει διαγράμμιση των διαβάσεων στα σημεία όπου αυτή απαιτείται.».
Επίσης, για μία ακόμη φορά ο Δήμαρχος Ιωαννιτών αναφέρθηκε και στο θέμα των βανδαλισμών των σχολείων, σημειώνοντας πως: «Πρόκειται για ένα σοβαρό ζήτημα, που πέραν των άλλων προβλημάτων προκαλεί και σημαντική οικονομική ζημιά στον Δήμο. Σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα εξετάζονται τρόποι για την αντιμετώπισή του, χωρίς, όμως, να έχουν ληφθεί συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες θα είναι προϊόν διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με βάση τον σεβασμό της δημόσιας περιουσίας και των προσωπικών δεδομένων.».
