ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Saturday | 27 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Υγεία

Με απινιδωτές εξοπλίστηκε το Μετρό της Αθήνας

Με αυτόματους απινιδωτές εξοπλίστηκαν όλοι οι σταθμοί του Μετρό της Αθήνας, ενισχύοντας ουσιαστικά την ασφάλεια των επιβατών. Ο εξοπλισμός, που φέρει ειδική σήμανση, έχει τοποθετηθεί και στους 66 σταθμούς των Τριών Γραμμών Μετρό, σε εμφανή σημεία κοντά στα σταθμαρχεία.

Το έργο υλοποιείται με τη χορηγία της εταιρείας Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., η οποία συμβάλλει έμπρακτα στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, σε ένα Μέσο Μεταφοράς υψηλής επισκεψιμότητας όπως το Μετρό, που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες πολίτες. Οι απινιδωτές δίνουν τη δυνατότητα άμεσης παρέμβασης σε περιπτώσεις καρδιακής ανακοπής από το προσωπικό του Μετρό, επαγγελματίες υγείας ή ακόμη και πολίτες, που βρίσκονται στο σημείο, προσφέροντας κρίσιμη βοήθεια, που μπορεί να σώσει ζωές.
Ο αυτόματος απινιδωτής είναι μια αυτόνομη συσκευή, ειδικά σχεδιασμένη για την έγκαιρη αντιμετώπιση καρδιακών ανακοπών. Διαθέτει σύστημα αναγνώρισης καρδιακών ρυθμών, που χρήζουν απινίδωσης, και παρέχει ηλεκτρικό σοκ μόνο όταν είναι απαραίτητο, ενώ καθοδηγεί τον χρήστη με φωνητικές και οπτικές οδηγίες καθ’ όλη τη διάρκεια του περιστατικού, σύμφωνα με τα ισχύοντα πρωτόκολλα. Η παρουσία αυτόματων απινιδωτών σε δημόσιους χώρους, σε συνδυασμό με την εκπαίδευση στη χρήση τους, αυξάνει σημαντικά τα ποσοστά επιβίωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, στη ΣΤΑ.ΣΥ. υλοποιείται πρόγραμμα εκπαίδευσης εργαζομένων στις πρώτες βοήθειες και στη χρήση απινιδωτή. Το πρόγραμμα, διάρκειας 8 ωρών, πραγματοποιείται ομαδικά και εξελίσσεται με ταχύ ρυθμό, με στόχο την εκπαίδευση του προσωπικού σε ειδικότητες πρώτης γραμμής.

Μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευτεί 739 εργαζόμενοι, μεταξύ των οποίων 261 σταθμάρχες (ποσοστό 78% του συνόλου των σταθμαρχών στις Τρεις Γραμμές του Μετρό). Η εκπαίδευση των σταθμαρχών αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Απριλίου, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί σε ελεγκτές κομίστρου και σταδιακά σε άλλες ειδικότητες, όπως σε οδηγούς, επόπτες ασφαλείας, τεχνικούς και λοιπό προσωπικό λειτουργίας, με στόχο τη διασφάλιση άμεσης και αποτελεσματικής ανταπόκρισης σε κάθε έκτακτο περιστατικό.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε πως: «Η τοποθέτηση απινιδωτών στους σταθμούς του Μετρό είναι μια κίνηση, που κυριολεκτικά σώζει ζωές. Σε μια καρδιακή ανακοπή τα πρώτα λεπτά κάνουν τη διαφορά και αυτό που κάνουμε σήμερα στο Μετρό της Αθήνας είναι να δίνουμε σε κάθε πολίτη μια πραγματική πιθανότητα να σωθεί. Μετά τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνουμε την εγκατάσταση και στην Αθήνα και, ταυτόχρονα, ολοκληρώνεται η εκπαίδευση των εργαζομένων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα όταν χρειαστεί. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την εταιρεία «Μασούτης» για τη δωρεά και τη συμβολή της σε μια πρωτοβουλία, που ενισχύει έμπρακτα την ασφάλεια και προστατεύει την ανθρώπινη ζωή.».

Επίσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Α. και Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ., κ. Αντώνης Κεραστάρης, υπογράμμισε πως: «Η τοποθέτηση απινιδωτών σε όλους τους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας ενισχύει ουσιαστικά την ασφάλεια σε έναν χώρο καθημερινής μαζικής μετακίνησης. Η δυνατότητα άμεσης παρέμβασης σε κρίσιμα περιστατικά καλύπτεται πλέον σε όλο το δίκτυο. Καθοριστικό στοιχείο αποτελεί η εκπαίδευση των εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ., ώστε το προσωπικό πρώτης γραμμής να μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά. Με στοχευμένες παρεμβάσεις διαμορφώνουμε ένα σύστημα μεταφορών, που ενσωματώνει την ασφάλεια ως βασική του λειτουργία, ενισχύοντας έμπρακτα την προστασία της ανθρώπινης ζωής.».
Ακόμη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., κ. Αθανάσιος Κοτταράς, σημείωσε πως: «Οι αυτόματοι απινιδωτές, που βρίσκονται πλέον σε όλους τους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας, είναι εργαλεία διάσωσης ζωών, που επιτρέπουν την άμεση παρέμβαση. Οι εργαζόμενοι του Μετρό, μέσω της εκπαίδευσης που λαμβάνουν, αποτελούν την πρώτη γραμμή ανταπόκρισης σε ένα επείγον περιστατικό, όπου ο χρόνος είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας. Οι σύγχρονοι απινιδωτές είναι εύχρηστες συσκευές, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και από μη ειδικούς μέχρι την άφιξη της ιατρικής βοήθειας, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο. Η ύπαρξή τους στο δίκτυο του Μετρό ενισχύει την εμπιστοσύνη των επιβατών προς το Μέσο και μετατρέπει την καθημερινή μετακίνηση σε μια εμπειρία πιο ασφαλή και αξιόπιστη.».
Επιπλέον, ο Πρόεδρος της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., κ. Γιάννης Μασούτης, ευχαρίστησε τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την εξαιρετική συνεργασία, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας, και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμβολή της εταιρείας σε ένα έργο, που ενισχύει την ασφάλεια των πολιτών, σημειώνοντας πως: «Ανταποκριθήκαμε με μεγάλη χαρά στο κάλεσμα του υπουργείου και αφού καλύψαμε με απινιδωτές τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να ανακοινώσουμε την εγκατάσταση 66 απινιδωτών στους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας. Η εταιρεία Μασούτης εδώ και 50 χρόνια διατηρεί τη δέσμευσή της να στηρίζει έμπρακτα την κοινωνία με πρωτοβουλίες, που ενισχύουν την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των πολιτών.».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (Ε.Ε.Σ.), Dr. Αντώνιος Αυγερινός, δήλωσε πως: «Τα πρώτα λεπτά μετά από ένα ατύχημα ή μια αιφνίδια αδιαθεσία είναι καθοριστικά για την επιβίωση του θύματος, καθώς και για να αποτραπεί μία μόνιμη ή πρόσκαιρη αναπηρία. Η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση είναι το πρώτο, το οποίο πρέπει όλοι να μάθουμε για να μπορέσουμε να προσφέρουμε σε μια έκτακτη κατάσταση, αλλά και ο Αυτόματος Εξωτερικός Απινιδωτής (ΑED), που σήμερα παρουσίασαν τη χρήση του οι εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες μας, είναι ένας σωτήριος βασικός κρίκος στην αλυσίδα επιβίωσης. Ευχαριστούμε τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, για την εμπιστοσύνη και την εκτίμησή του στο έργο και τις δράσεις του Ε.Ε.Σ.. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τον κ. Διαμαντή Μασούτη για την ευγενική χορηγία, καθώς και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Α. και Πρόεδρο Δ.Σ. ΣΤΑ.ΣΥ., κ. Αντώνη Κεραστάρη, και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑ.ΣΥ., κ. Αθανάσιο Κοτταρά, για τη σημαντική αυτή πρωτοβουλία. Ο Ε.Ε.Σ. πρωτοστατεί, επί δεκαετίες ολόκληρες, στην εκμάθηση Πρώτων Βοηθειών με ωραία βιωματικά, διαδραστικά μαθήματα Πρώτων Βοηθειών. Καλούμε όλους τους συμπολίτες μας να έρθουν και να τα παρακολουθήσουν.».