ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Wednesday | 24 Ιουνίου 2026
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εθιμοτυπική Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κ. Corina Cretu στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026 επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Corina Cretu, συνοδευόμενη από τη Σύμβουλό της κ. Monica Ioan.
Εργασία Κοινωνία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Εκπαίδευση εργαζομένων του Δήμου Χαλκιδέων για εργασίες σε ύψος

Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του σε πιστοποιημένα εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποιεί ο Δήμος Χαλκιδέων, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την ασφαλή εκτέλεση εργασιών υψηλής επικινδυνότητας.
Βιβλίο Θεσσαλία Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία και έντονο μουσικό χρώμα από την Παιδική Χορωδία Δήμου Ελασσόνας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή»

Με μεγάλη συμμετοχή κοινού πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Ελασσόνας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου: «Η Φανή χωρίς φωνή», της Συγγραφέα κ. Ελένης Τζιγκούρα, σε διοργάνωση του Δήμου Ελασσόνας.

Μαζικός και «νόστιμος» ο 18ος Διαγωνισμός Πιροσκί της Ευκαρπίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς

Η ακαταμάχητη γεύση του πιροσκί, με την αφράτη γέμιση τυριού, έφερε και πάλι την Ευκαρπία Κιλκίς στο προσκήνιο της τοπικής γαστριμαργίας. Η πλατεία του χωριού βούλιαξε για ακόμη μία φορά από κόσμο με γνώριμους, αλλά και νέους επισκέπτες από την ευρύτερη περιοχή, να παίρνουν θέση δίπλα στα περίπτερα για να δοκιμάσουν το εκλεκτό ποντιακό έδεσμα και να ψηφίσουν στη συνέχεια τον καλύτερο παρασκευαστή.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Με εξαιρετική προσέλευση κοινού και ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού πραγματοποιήθηκε το 3ο Kefalonian Tratarisma-Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου Κεφαλονιάς, στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου.

Στο επίκεντρο των γεύσεων για τρίτη χρονιά οι σαρακατσάνικες πίτες στον Δήμο Κιλκίς

Η Ορχήστρα του κ. Γιώργου Μαλλιαχόβα έδωσε στη συνέχεια το παράγγελμα για την κορύφωση της γευστικής εμπειρίας με σαρακατσάνικους χορούς.«Οι Σαρακατσάνικες πίτες», ένα δρώμενο, που αποσκοπεί στην προβολή και διάδοση της πλούσιας πολιτιστικής και λαογραφικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων, εντάχθηκαν για τρίτη συνεχή χρονιά στο...
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Μουσική Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

«ΦΩΣ και ΕΛΠΙΔΑ»: Δύο μοναδικές βραδιές μουσικής και προσφοράς για τη «Φλόγα» Ναυπάκτου

Για δύο ημέρες η μουσική συνάντησε την προσφορά σε έναν χώρο ιδιαίτερου συμβολισμού, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης και στήριξης προς τα παιδιά και τις οικογένειες, που δίνουν τη δική τους γενναία μάχη. Και οι δύο βραδιές ήταν αφιερωμένες στη μνήμη της μικρής Αναστασίας, που αγαπούσε τη μουσική. Η σκέψη της συνόδευσε κάθε νότα και έδωσε στη διοργάνωση ακόμη βαθύτερο νόημα: να σταθούμε όλοι μαζί, με αγάπη και πράξεις, δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια, που χρειάζεται δύναμη και ελπίδα.Στις μουσικές βραδιές παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου...
Αττική Βιβλίο Ιστορία Κοινωνία Πολιτισμός Τοπική Αυτοδιοίκηση

14 εκ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για την νέα Βιβλιοθήκη, το Ιστορικό αρχείο και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις της Εκκλησίας της Ελλάδας

Παρουσία του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Νίκου Χαρδαλιά και του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των νέων χώρων της Εκκλησίας της Ελλάδος στις παλιές εγκαταστάσεις του Στρατιωτικού Νοσοκομείου 401, επί της οδού Δεινοκράτους.

Η ανακαίνιση και η λειτουργική αναβάθμιση των ιστορικών αυτών κτηρίων, που είναι ευρύτερα γνωστά ως «Στρατιωτικά Παραπήγματα», χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από πόρους της Περιφέρειας Αττικής, με προϋπολογισμό 14 εκ. ευρώ. Στη νέα τους χρήση, τα τρία ανακαινισμένα κτήρια θα φιλοξενήσουν τη Βιβλιοθήκη της Εκκλησίας, το ψηφιοποιημένο αρχείο της, καθώς και χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων.

«Από σήμερα, μετά από χρόνια καθυστερήσεων, αποκτά νέα πνοή ένα από τα πιο ιστορικά τοπόσημα του κέντρου της πρωτεύουσας, το οποίο παραδίδεται στην Εκκλησία της Ελλάδος, προκειμένου να στεγαστούν οι πολιτιστικές δραστηριότητές της.», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Νίκος Χαρδαλιάς, και πρόσθεσε πως: «Στην Περιφέρεια, αξιοποιούμε μεθοδικά κάθε διαθέσιμο πόρο για δράσεις, που στοχεύουν στη διάσωση της αστικής αρχιτεκτονικής της Αττικής, καθώς με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε στην ανάδειξη του πολιτισμού και της ιστορίας της, αλλά και στη διατήρηση της συλλογικής μνήμης. Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος, γιατί η Εκκλησία μας, ο θεματοφύλακας της πνευματικότητας και της παράδοσης της Πατρίδας μας, θα έχει και πάλι στη διάθεσή της σύγχρονους λειτουργικούς χώρους, που θα αποτελέσουν πυρήνες πολιτισμού και μάθησης, ενώ, παράλληλα, θα προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να περιηγηθούν στην ιστορία της αστικής αρχιτεκτονικής της Αττικής. Έχουμε τη σταθερή βούληση να παραδώσουμε ξανά στους πολίτες όσα περισσότερα ιστορικά κτήρια και εμβληματικούς χώρους μπορούμε να αναπλάσουμε, στο πλαίσιο της ολιστικής στρατηγικής μας για την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της Αττικής μας. Και θέλω να διαβεβαιώσω τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο, ότι η Περιφέρεια Αττικής θα είναι σταθερός αρωγός της Εκκλησίας μας σε ανάλογες δράσεις και έργα, που εξυπηρετούν τις κοινές αρχές και αξίες μας. Είμαστε εδώ για να είμαστε πραγματικά χρήσιμοι, για να αποδεικνύουμε καθημερινά ότι ο σεβασμός μας προς τους θεσμούς, όπως η Εκκλησία, δεν περιορίζεται σε φωτογραφικά στιγμιότυπα, αλλά αποτυπώνεται σε πράξεις. Γιατί είμαι θιασώτης της πεποίθησης ότι το αποτύπωμά μας δεν καθορίζεται από όσα λέμε, αλλά από αυτά που πραγματικά κάνουμε.».

«Με βαθιά συγκίνηση και αίσθημα ευγνωμοσύνης, στεκόμαστε σήμερα μπροστά σε ένα έργο, το οποίο δεν είναι απλώς μία αποκατάσταση κτηρίων, αλλά μία πράξη σεβασμού προς την ιστορία και τον πολιτισμό μας.», υπογράμμισε στον χαιρετισμό του ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, εκφράζοντας τις ευχαριστίες της Ιεράς Συνόδου προς τον Περιφερειάρχη και τα αρμόδια στελέχη της Περιφέρειας Αττικής για την ολοκλήρωση του έργου, και ακόμη σημείωσε πως: «Τα τρία αυτά κτήρια, με την αρχιτεκτονική τους ευγένεια και τον ιστορικό τους συμβολισμό, γίνονται σήμερα τόπος γνώσης, μελέτης και δημιουργίας, συνεχίζοντας να αφηγούνται την πορεία του Έθνους, την πίστη της Εκκλησίας και την αγωνία του Λαού μας για πρόοδο εδραιωμένη στην Παράδοση. Η νέα τους αποστολή τα καθιστά φορείς παιδείας, πολιτισμού και πνευματικής αναβαθμίσεως. Ευχόμαστε να γίνουν φάροι πνευματικής καλλιέργειας και ανοιχτοί τόποι συνάντησης για τις επερχόμενες γενεές, εμπνέοντας σεβασμό στο παρελθόν και ελπίδα για το αύριο.».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Υγείας κ. Δημήτρης Βαρτζόπουλος, οι Σεβασμιότατοι Μητροπολίτες: Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ.κ. Εφραίμ, Φθιώτιδος κ.κ. Συμεών, Βρεσθένης κ.κ. Θεόκλητος και Θαυμακού κ.κ. Ιάκωβος, καθώς και ο Πανοσιολογιότατος Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών π. Βαρνάβας Θεοχάρης.
Ακόμη, στην εκδήλωση παρέστησαν από την Περιφέρεια Αττικής οι Αντιπεριφερειάρχες: Κεντρικού Τομέα κ. Κωνσταντίνος Ζώμπος, Ανατολικής Αττικής κ. Βίκυ Καβαλλάρη, Παιδείας κ. Έρρικα Πρεζεράκου και Επιχειρηματικότητας και Ευρωπαϊκού Προγραμματισμού κ. Αλεξάνδρα Πάλλη, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος για θέματα Αλληλεγγύης και Αρωγής κ. Θανάσης Βισκαδουράκης, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ.κ. Γεώργιος Βλάχος, Πολυχρόνης Μπαϊρακτάρης, Ελένη Αβραμοπούλου και Χρυσάνθη Αυλωνίτου, η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας κ. Έλενα Ράπτη, η Γενική Διευθύντρια της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε.» κ. Έφη Φιλιοπούλου, ο Διευθυντής του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης κ. Σωτήρης Νικολαρόπουλος και υπηρεσιακά στελέχη.

Το συγκρότημα των κτηρίων του παλαιού 401 Στρατιωτικού Νοσοκομείου στο Κολωνάκι, σε χώρο ιδιοκτησίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα στρατιωτικής οικοδομικής του 19ου αιώνα, που αποτυπώνει τα αρχιτεκτονικά ρεύματα της εποχής, διασώζοντας ιδιαίτερα και σπάνια πλέον τεχνικά και ρυθμολογικά στοιχεία.
Από το 1882 μέχρι το 1897, τμήμα του κτηριακού συγκροτήματος αξιοποιήθηκε για τη λειτουργία του Στρατιωτικού Σχολείου Υπαξιωματικών. Από το 1904 και μέχρι το 1971 το συγκρότημα χρησιμοποιήθηκε αδιάκοπα από το Α΄ Στρατιωτικό Νοσοκομείο, το οποίο μετονομάστηκε το 1945 σε 401 Σ.Ν.Α., ίδρυμα στο οποίο νοσηλευτήκαν χιλιάδες ασθενείς και τραυματίες από τις πολεμικές συρράξεις, που καθόρισαν τη σύγχρονη ιστορία της χώρας.

Οι εργασίες εκσυγχρονισμού και αισθητικής αναβάθμισης τριών κτηρίων (ΚΤ1, ΚΤ2 και ΚΤ3) του ιστορικού συγκροτήματος χρηματοδοτήθηκαν από την Περιφέρεια Αττικής, σε συνεργασία με την Εκκλησία της Ελλάδος και την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού. Στο πλαίσιο του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 14 εκ. ευρώ, πραγματοποιήθηκε η αποκατάσταση των εκτεταμένων βλαβών, που παρουσίαζαν τα κτίσματα (καταρρεύσεις στεγών και τοίχων, διάβρωση πατωμάτων, σήψη ξύλινων και οξείδωση σιδηρών στοιχείων κ.ά.), η ενίσχυση των υφισταμένων δομών και η διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων τους, προκειμένου να καταστούν λειτουργικοί.
Μετά από την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης η νέα χρήση των ανακαινισθέντων κτηρίων έχει ως εξής:
-Το κτήριο ΚΤ1 θα χρησιμοποιηθεί για τη φιλοξενία πολιτιστικών εκδηλώσεων και εκθέσεων μουσειακού υλικού, ενώ θα διαθέτει γραφειακούς, αποθηκευτικούς και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους.
-Το κτήριο ΚΤ2 θα χρησιμοποιηθεί ως Αρχείο, με μικρό αναγνωστήριο ερευνητών, χώρους παραλαβής αρχειακού υλικού και αρχειακών εργασιών, διοικητικές υπηρεσίες, αρχειοθήκες κ.λπ..
-Το κτήριο ΚΤ3 θα χρησιμοποιηθεί ως Βιβλιοθήκη, με ανοιχτό αναγνωστήριο και βιβλιοστάσιο, χώρο αναμονής και δανεισμού, αναγνωστήριο ερευνητών με πρόσβαση σε σπάνιο υλικό, κινητές αρχειοθήκες και άλλους βοηθητικούς και κοινόχρηστους χώρους.