ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Πέμπτη | 10 Ιουλίου 2025
Άλλα Αθλήματα Θεσσαλία Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Καλοκαιρινό Αθλητικό Camp στον Δήμο Ελασσόνας

Με μεγάλη συμμετοχή και ενθουσιασμό ολοκληρώθηκε το Καλοκαιρινό Αθλητικό Camp, που διοργάνωσε ο Δήμος Ελασσόνας στις Αθλητικές Εγκαταστάσεις της πόλης.
Θέατρο Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Όταν η Τέχνη δεν έχει ηλικία: Χιούμορ και συγκίνηση στη θεατρική παράσταση του Κ.Α.Π.Η. Κατερίνης

Η θεατρική παράσταση του Κ.Α.Π.Η. Δήμου Κατερίνης, με τίτλο: «Κατερινιώτισσες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης», παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης.
Κοινωνία Κρήτη Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνάντηση του Δημάρχου Ηρακλείου Κρήτης κ. Αλέξη Καλοκαιρινού με τον Πρέσβη του Κατάρ στην Ελλάδα κ. Αλί Χαλφάν Αλ-Μανσούρι

Με τον Πρέσβη του Κατάρ στην Ελλάδα, κ. Αλί Χαλφάν Αλ-Μανσούρι, συναντήθηκε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Κρήτης, κ. Αλέξης Καλοκαιρινός, στη Λότζια, το πρωινό της Τετάρτης 18 Ιουνίου 2025.

Μια ξεχωριστή παράσταση από το Κ.Δ.ΑΠ. ΑμεΑ «ΕΡΕΙΣΜΑ» στον Δήμο Χαϊδαρίου

Μια ιδιαίτερα ξεχωριστή θεατρική παράσταση ανέβασαν οι ωφελούμενοι του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ «ΕΡΕΙΣΜΑ», οι οποίοι παρουσίασαν το έργο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας», του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, στον Δήμο Χαϊδαρίου.

Οι μετακινήσεις των μαθητών στο επίκεντρο της τελικής συνάντησης του Δικτύου SCHOOLHOODS στο Παρίσι

Ο Δήμος Ρεθύμνης, ως επικεφαλής εταίρος του Δικτύου «Schoolhoods», του URBACTIV, συμμετείχε ενεργά στην τελική συνάντηση των Δικτύων Σχεδιασμού Δράσης URBACT και των Εθνικών Σημείων επαφής, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι.

«Ο Κύκλος με την Κιμωλία», του Μπέρτολτ Μπρεχτ, ανέβηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πεύκης

Η παράσταση ενθουσίασε το κοινό, που εκδήλωσε τον θαυμασμό του με το έντονο χειροκρότημά του, ενώ το πρωτότυπο τραγούδι, που προκάλεσε ρίγη συγκίνησης στο κοινό, είχε συνθέτη τον κ. Θοδωρή Λαχανά, με στίχους του κ. Χάρη Ρώμα. Την παράσταση παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος...
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ολοκλήρωση φύτευσης στην πλατεία Κοιμήσεως Θεοτόκου και συμπληρωματική φύτευση στην πλατεία Δημάρχου Παναγιώτη Μακρή στην Καισαριανή

Επιπλέον, ανθεκτικοί θάμνοι με ποικίλο φύλλωμα, καθώς και είδη με πλούσια ανθοφορία σε διαφορετική εποχή, ώστε να υπάρχει χρώμα όλον τον χρόνο. Επίσης, έχουν φυτευτεί πολλά ποώδη, όπως: κάρεξ, δεντρολίβανο, λεβάντα κ.λπ.. Επιπλέον, έγινε επαναφύτευση στην πλατεία Παναγιώτη Μακρή. Στο πλαίσιο αυτό φυτεύτηκαν γεράνια και έρπον δεντρολίβανο γύρω από την ελιά.Παρακαλούνται οι συνοδοί των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς να χρησιμοποιούν το λουράκι και να αποφεύγεται η διάβαση από μεγάλους και μικρούς μέσα από τα παρτέρια, καθώς παρατηρούνται εκτεταμένες καταστροφές σε ποώδη και θάμνους, καθώς με μεγαλύτερη προσοχή από όλες όλους μπορούμε...
Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ψήφισμα της Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) Λαμίας εξέδωσε ψήφισμα κατά της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης του νερού και, παράλληλα, ανέβαλε την προγραμματισμένη του συνεδρίαση, σε ένδειξη συμπαράστασης στους απεργούς εργαζομένους του.

Ακολουθεί το σχετικό Ψήφισμα της Δ.Ε.Υ.Α.Λ.:


Ψήφισμα του ΔΣ της ΔΕΥΑ ΛΑΜΙΑΣ για την μη ιδιωτικοποίηση του νερού.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ε.Υ.Α. ΛΑΜΙΑΣ ανέβαλε σήμερα την προγραμματισμένη συνεδρίαση, σε ένδειξη συμπαράστασης στους εργαζόμενους, που απεργούν διαμαρτυρόμενοι για την προώθηση του νομοσχεδίου περί υπαγωγής του τομέα ύδατος στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων, δηλώνοντας την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε ρύθμιση, που δυνητικά θα επιτρέψει την ιδιωτικοποίηση του νερού, θέση που εκφράζεται συνολικά από την Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσω της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.), Ε.Δ.Ε.Υ.Α. και Π.Ε.Δ..
Αντί της συζήτησης των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης, ομόφωνα αποφάσισε και ενέκρινε το ακόλουθο ψήφισμα:
«Εκφράζουμε ανεπιφύλακτη στήριξη των θέσεων της Ένωσης των Δ.Ε.Υ.Α., σχετικά με την αντίθεση στη λειτουργία της νέας ρυθμιστικής αρχής «Ρ.Α.Α.Ε.Υ.» και του νομοσχεδίου, που εισήχθη για συζήτηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής».
Με το νομοσχέδιο αυτό υπάγεται στη Ρ.Α.Ε., η οποία μετονομάζεται σε Ρ.Α.Α.Ε.Υ., ο τομέας υπηρεσιών ύδατος και επομένως και οι Δ.Ε.Υ.Α..
Η ανησυχία όλων των Δ.Ε.Υ.Α. και των φορέων παροχής ύδατος είναι τεράστια, δικαιολογημένη και επιβεβλημένη, καθώς η ρύθμιση αυτή, που τίθεται σε ψηφοφορία, και η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων και των εξουσιών της νέας Ρ.Α.Α.Ε.Υ., θα αποτελέσει την απαρχή της ιδιωτικοποίησης του ελεύθερου πολύτιμου αγαθού, του νερού.
Η Ένωση των Δ.Ε.Υ.Α. θεωρεί ότι η σχεδιαζόμενη αυτή ρύθμιση αποτελεί μία πολύ αρνητική θεσμική εξέλιξη για τον τομέα παροχής υπηρεσιών ύδατος, συνεπώς και για τις Δ.Ε.Υ.Α., και έχει προσπαθήσει να συμμετέχει επισήμως στον δημόσιο διάλογο, χωρίς, όμως, εμπράκτως να της έχει δοθεί η δυνατότητα, ως θεσμικός συνομιλητής της Πολιτείας για ζητήματα ύδρευσης και αποχέτευσης, να συμμετέχει στη διαμόρφωση αυτής της νομοθεσίας.
Οι επίσημες θέσεις της Ε.Δ.Ε.Υ.Α., οι οποίες αντηχούν τη φωνή όλων των Δ.Ε.Υ.Α., είναι οι εξής, όπως αποτυπώθηκαν στην ανακοίνωση που εξεδόθη την 23.02.2023:

  1. Η υπαγωγή των υπηρεσιών ύδατος στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. δεν συνάδει με την υφιστάμενη κατάσταση του τομέα υπηρεσιών ύδατος της χώρας μας, αφού στον τομέα υπηρεσιών ύδατος δεν υπάρχει ανταγωνιστικό πεδίο, με άλλα λόγια δεν υπάρχει αγορά, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της ενέργειας, την οποία πρέπει να εποπτεύσει, να ελέγξει και να ρυθμίσει μια Ρυθμιστική Αρχή, προκειμένου να τηρηθούν οι κανόνες ανταγωνισμού σύμφωνα με το εθνικό και το ενωσιακό δίκαιο, και να προστατευθούν οι καταναλωτές.
  2. Οι Δ.Ε.Υ.Α. είναι κοινωφελείς και μη κερδοσκοπικές δημοτικές επιχειρήσεις, που δρουν μονοπωλιακά στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, δηλαδή, στον οικείο Δήμο, σύμφωνα με το θεσμικό τους πλαίσιο (ν.1069/80), όπως αυτό ισχύει σήμερα. Για το θέμα αυτό, εξάλλου, υπάρχει και πρόσφατη νομολογία, όπως η Απόφαση 5/2022 της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Για τον λόγο αυτόν δημιουργείται έντονη ανησυχία, αλλά και η υποψία ότι με τη θέσπιση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. σχεδιάζονται παρεμβάσεις στον τομέα υπηρεσιών ύδατος, που θα οδηγήσουν στην ιδιωτικοποίηση των Δ.Ε.Υ.Α. και, μάλιστα, σε αντίθεση με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ υπέρ της δημόσιας διαχείρισης του νερού (190/2022, 191/2022 της Ολομέλειας και 1886/2022 του Δ’ τμήματος του ΣτΕ).
  3. Τον φόβο της ιδιωτικοποίησης ενισχύει και η αρμοδιότητα που προβλέπεται από το νομοσχέδιο για τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. να προτείνει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναδιοργάνωση του τομέα παροχής υπηρεσιών ύδατος, με συγχωνεύσεις και συνενώσεις των παρόχων ως αποκλειστική λύση για τη βελτίωσή του. Η παραπάνω αρμοδιότητα προσκρούει ευθέως σε ρυθμίσεις, που περιλαμβάνονται στο θεσμικό πλαίσιο των Δ.Ε.Υ.Α., Οι Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με το θεσμικό τους πλαίσιο, όπως ισχύει σήμερα (ν. 1069/80), είναι δημοτικές επιχειρήσεις, ιδρύονται από τους Δήμους, ανήκουν στους Δήμους και βρίσκονται σε εξάρτηση από αυτούς. Επομένως, οι Δήμοι είναι αποκλειστικά αρμόδιοι να αποφασίσουν για την ύπαρξη και τη λειτουργία τους. Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι με τρόπο τελείως αντιθεσμικό το Υπουργείο Εσωτερικών σχεδόν απουσιάζει από το νομοσχέδιο, ενώ αυτό είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο για τις Δ.Ε.Υ.Α., αφού οι Δ.Ε.Υ.Α. είναι επιχειρήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ανήκουν στις τοπικές κοινωνίες.
  4. Η Ε.Δ.Ε.Υ.Α. θεωρεί ότι δίνονται χωρίς προφανή και ουσιαστικό λόγο αυξημένες αρμοδιότητες στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ., όπως οι πιστοποιήσεις των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, η αρμοδιότητα για αναδιοργάνωση των παρόχων υπηρεσιών ύδατος μέσω συγχωνεύσεων και συνενώσεων, η αξιολόγηση της διαχειριστικής τους επάρκειας, η επιβολή υπέρογκων προστίμων κ.ά., ενώ η λειτουργία και η βιωσιμότητά της εξαρτώνται και από τα τέλη που εισπράττει από τις Δ.Ε.Υ.Α., χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι οι Δ.Ε.Υ.Α. είναι κοινωφελείς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν με ανταποδοτικότητα.
  5. Με το εν λόγω νομοσχέδιο, η νέα Ρυθμιστική Αρχή ενισχύεται θεσμικά σε βάρος τόσο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της αρμόδιας Γενικής Γραμματείας Υδάτων, που λειτουργεί σε αυτό, όσο και, ιδίως, σε βάρος των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, άρα και των Δ.Ε.Υ.Α.. Ουσιαστικά, η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. υποκαθιστά το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως προς την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, που αφορούν στη διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας μας, με εξαίρεση τις αρμοδιότητες που ασκεί ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ ως προς τις Δ.Ε.Υ.Α. υπεισέρχεται σε ζητήματα, που συνδέονται με κρίσιμες αρμοδιότητες των επιχειρήσεων, θεσμικά κατοχυρωμένες, όπως για παράδειγμα ο καθορισμός και ο έλεγχος της τιμολογιακής τους πολιτικής. Ουσιαστικά, πλαγιοκοπείται ο ιδρυτικός νόμος των Δ.Ε.Υ.Α., ο ν. 1069/80, ενώ στις επιχειρήσεις επιβάλλονται αυξημένες υποχρεώσεις σε ασφυκτικές προθεσμίες, παρά το ότι είναι αποδυναμωμένες από προσωπικό και, ιδίως, από επιστημονικό προσωπικό. Ταυτόχρονα, τόσο οι Δ.Ε.Υ.Α. όσο και η Ε.Δ.Ε.Υ.Α., ο θεσμικός τους εκπρόσωπος, αποκλείονται από τη συμμετοχή τους στα όργανα διαμόρφωσης και διαβούλευσης για ζητήματα υδατικών πόρων, σε αντίθεση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν. 3199/2003).
  6. Η Ε.Δ.Ε.Υ.Α., θεωρεί ότι αντί της θέσπισης Ρυθμιστικής Αρχής Υδάτων θα μπορούσε να ενισχυθεί και να αναβαθμισθεί η υφιστάμενη Γενική Γραμματεία Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε να επιτελέσει αποτελεσματικά το έργο για το οποίο συστάθηκε, δηλαδή, να συμβάλει στην ορθολογική διαχείριση των υδάτων στη χώρα μας και σε μια σύγχρονη υδατική διακυβέρνηση, ενώ οι Δ.Ε.Υ.Α. θα πρέπει να ενισχυθούν οργανωτικά και διοικητικά για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως αυτά έχουν καταγραφεί σε μελέτη που ανέθεσε η DG Regio της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ολοκληρώθηκε πρόσφατα, ώστε να μετεξελιχθούν σε σύγχρονες και υγιείς επιχειρήσεις προς όφελος των τοπικών κοινωνιών που υπηρετούν. Πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι η θέσπιση, η ίδρυση και η λειτουργία μιας νέας ρυθμιστικής αρχής, με αυξημένες αρμοδιότητες, θα είχε λογικό αντίκρισμα και εύλογο έρεισμα μόνον εφόσον το αγαθό της διαχείρισης, του οποίου θα αναλάμβανε, βρισκόταν σε ελεύθερη αγορά και εκτεθειμένο σε ανταγωνιστικές προκλήσεις. Όμως, το νερό είναι δημόσιο αγαθό και η εποπτεία, ο έλεγχος και οι ειδικότερες ρυθμίσεις διαχείρισής του έχουν λυθεί με τον ιδρυτικό νόμο των Δ.Ε.Υ.Α. των Ν.1069/80. Εάν δεν υπάρχει διάθεση ιδιωτικοποίησης, δεν υπάρχει και ο λόγος να υπάρξει μια νέα ρυθμιστική αρχή, που θα διασφαλίζει την τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού. Εφόσον ανταγωνισμός δεν υπάρχει στο μονοπώλιο. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται σειρά από έννοιες που δεν αποσαφηνίζονται, τίθενται στην αοριστία τους και πολυσημασία τους, προφανώς τεχνηέντως, διότι οι έννοιες που εισάγουν προσκρούουν ευθέως στον Ν.1069/80 και σε πλειάδα δικαστικών αποφάσεων. Τίθεται προθεσμία μέχρι την 31.12.2024, ώστε η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. να υποβάλει στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών πρόταση ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων, συνοδευόμενη από ανάλυση οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών, για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του συνόλου των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, συμπεριλαμβανομένου του βέλτιστου προτεινόμενου αριθμού τους και του καταμερισμού του γεωγραφικού πεδίου άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει την αναδιοργάνωση των υφιστάμενων παρόχων υπηρεσιών ύδατος με συνενώσεις ή συγχωνεύσεις, προς ενίσχυση της διαχειριστικής τους ικανότητας.
    Το νομοσχέδιο, λοιπόν, προβλέπει ότι θα συσταθεί μια ρυθμιστική αρχή, η οποία θα μας γνωρίσει τον Μάρτιο του 2023 και τον Δεκέμβρη του 2024, θα μπορεί να παρουσιάσει πρόταση, που θα αφορά ακόμη και τη συγχώνευση των Δ.Ε.Υ.Α., όπου κρίνει ότι θα ενισχύσει τη δια-χειριστική μας ικανότητα. Μια άγνωστη αρχή, δηλαδή, θα μπορέσει να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες και τον διφυή χαρακτήρα, που χρειάζεται να διαχωρίζουμε σε κάθε επίσημη τοποθέτηση, για να κρατήσουμε με χειρουργική ακρίβεια την απόσταση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, όπου έχει τοποθετηθεί η θέση μας στη δημόσια διοίκηση.
    Η νέα ρυθμιστική αρχή, όπως κατατέθηκε στο νομοσχέδιο, θα έχει πόρους μεταξύ άλλων σε ποσοστό επί του ετησίου κύκλου εργασιών των φορέων ύδρευσης. Αυτή η πρόβλεψη μεταφράζεται ως εξής, ότι ακόμη και αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στη λειτουργία της μια Δ.Ε.Υ.Α., λόγω αυξημένων λειτουργικών αναγκών της, θα πρέπει να παραχωρεί μέρος των εσόδων της για τη λειτουργία της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., καθώς δεν προβλέπεται ποσοστό επί των κερδών, αλλά επί του κύκλου εργασιών.
    Το νερό είναι πηγή ζωής, είναι καθολικό κοινωνικό αγαθό, έχει αξία ανταποδοτική και περιβαλλοντική, και πρέπει να παραμείνει σε δημόσιο και δημοτικό έλεγχο!
    Δ.Ε.Υ.Α.Λ.