ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Σάββατο | 14 Σεπτεμβρίου 2024
Κεντρικός Τομέας Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση Υγεία

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών για τους εργαζόμενους του Δήμου Καισαριανής

Σεμινάριο παροχής Πρώτων Βοηθειών παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής οι εργαζόμενοι του Δήμου, με πρωτοβουλία του Σωματείου τους και της Δημοτικής Αρχής.
Κοινωνία Κρήτη Παιδεία Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης σχεδιάζει για 3η χρονιά δράσεις για την ανακύκλωση και το Περιβάλλον σε όλα τα σχολεία

Δίνοντας προτεραιότητα σε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας, ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης σχεδιάζει και φέτος για 3η χρονιά να υλοποιήσει δράσεις ανακύκλωσης στις σχολικές μονάδες του Δήμου.
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου μοίρασε φυλλάδια σε επιχειρήσεις ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, με θέμα: «Διαβαίνω με ασφάλεια»

Φυλλάδια σε 25 επιχειρήσεις για την ασφαλή διέλευση των πεζών και των μαθητών από διαβάσεις μοίρασε τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024 το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Πύργου, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η παρουσίαση του βιβλίου της κ. Ειρήνης Π. Βεκρή: «Η ρυζόπιτα», που διοργάνωσε η Ένωση Σπάρτης Μικράς Ασίας

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Σπάρτης Μικράς Ασίας, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στη διεξαγωγή των «Ιωνικών Ημερών Μνήμης και Πολιτισμού 2024», που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Ιωνίας Αττικής, πραγματοποίησε το απόγευμα της Τετάρτης 11 Σεπτεμβρίου 2024 μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδήλωση-παρουσίαση του αξιόλογου ιστορικού μυθιστορήματος της κ. Ειρήνης Π. Βεκρή, με τίτλο: «Η ρυζόπιτα – Δέκα χρόνια στη Νέα Ιωνία», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Αστάρτη».

Επίκεντρο ιστορίας, πολιτισμού και αθλητισμού η Λαμία με το Ράλι των Θεών και τα Θερμοπύλια 2024

Στο επίκεντρο της δημοσιότητας βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες η Λαμία με τις δυο εμβληματικές εκδηλώσεις, που πραγματοποιήθηκαν στον Δήμο Λαμιέων: το Ράλι των Θεών και τα Θερμοπύλια 2024.

Πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία στη Δ.Ε.Θ. τα εγκαίνια του 4ου «Imathia Quality»

Παρούσες επίσης ήταν οι Αντιδήμαρχοι Νάουσας κ.κ. Άννα Βασιλειάδου, Βίκυ Δανιηλίδου και Ία Χατζηιωαννίδου.Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο Δήμαρχος Νάουσας, κ. Νίκος Κουτσογιάννης, τόνισε πως πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία, η οποία δείχνει πως όταν η Ημαθία λειτουργήσει συντονισμένα και οργανωμένα μπορεί να πετύχει...
Αττική Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2024 η επικαιροποίηση στοιχείων για τους ωφελούμενους των Κοινωνικών Δομών του Δήμου Φυλής

Οι ωφελούμενοι του Κοινωνικού Παντοπωλείου, του Κοινωνικού Συσσιτίου και του Κοινωνικού Φαρμακείου του Δήμου Φυλής θα πρέπει να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία ένταξής τους στις παραπάνω δομές (φορολογικά στοιχεία, κάρτα ανεργίας κλπ.) έως και την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι παροχές προς αυτούς.
Βιβλίο Κεντρικός Τομέας

Παρουσιάστηκε το Φωτογραφικό Λεύκωμα-Ντοκουμέντο: «Η ΑΘΗΝΑ στον καιρό της πανδημίας»

Το μεσημέρι του Σαββάτου 22 Απριλίου 2023, στο Βιβλιοπωλείο της Ραχήλ, στο κέντρο της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου-λευκώματος της Φωτογράφου κ. Διονυσίας Αλεξιάδη, με κείμενα του Δημοσιογράφου-Συγγραφέα κ. Νίκου Βατόπουλου, με τίτλο: «Η ΑΘΗΝΑ στον καιρό της πανδημίας», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΑΠΟΝ.

Της Παναγιώτας Σούγια

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αποκαλυπτικό Φωτογραφικό Λεύκωμα, που αφορά σε μια πρωτόγνωρη περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της Αθήνας, η οποία παρουσίαζε την όψη μιας εγκαταλελειμμένης πόλης, υπενθυμίζοντας μια ακόμη νωπή εμπειρία σε όλες και όλους, αφού η πρώτη «σκληρή» καραντίνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του «COVID-19», το δίμηνο Μαρτίου–Απριλίου 2020, έγινε κοινό βίωμα και αποτέλεσε τομή για την καθημερινότητα όλων.
Όμως, η Φωτογράφος κ. Διονυσία Αλεξιάδη ήταν στο κέντρο της Αθήνας εκείνες τις ημέρες της απομόνωσης και είχε την ευκαιρία να το φωτογραφήσει και να απαθανατίσει την απόκοσμη όψη της πόλης.
Ο φακός της κινήθηκε από την Πλατεία Συντάγματος ως την Ακρόπολη και από το Θησείο ως την Ομόνοια. Αποτέλεσμα της απόκοσμης αυτής φωτογράφισης ήταν εικόνες της Αθήνας να προβάλλεται λαμπρή στο αττικό φως, να είναι, όμως, άδεια από κατοίκους, οχήματα και επισκέπτες, μοιάζοντας ως μια πόλη «ευφάνταστου» κινηματογραφικού σκηνικού, όντας μια πρωτεύουσα αγνώριστη.
Οι φωτογραφίες της Διονυσίας Αλεξιάδη ενέχουν την αξία ενός ντοκουμέντου, καθώς αποσπούν εκείνες τις μοναδικές εικόνες της ερημιάς και τις παραδίδουν στο σώμα μιας κοινής ιστορίας, με το προσωπικό της βλέμμα να περνάει στο κτήμα της δημόσιας παρακαταθήκης.
Επίσης, τις φωτογραφίες της κ. Διονυσίας Αλεξιάδη επενδύει με σύντομα κείμενα, εν είδει σχολίου και παρατήρησης, ο Συγγραφέας και Δημοσιογράφος κ. Νίκος Βατόπουλος, ο οποίος είναι ειδικευμένος στη νεότερη ιστορία της Αθήνας και στον αστικό πολιτισμό της, κατορθώνοντας να «συνομιλεί» με τις φωτογραφίες της, ως αφανής συνοδοιπόρος, οργανώνοντας έναν χαμηλόφωνο αθηναϊκό διάλογο.

Το φωτογραφικό αυτό Λεύκωμα-Ντοκουμέντο παρουσίασαν οι συντελεστές του, με πρώτη να μιλάει η κ. Διονυσία Αλεξιάδη και στη συνέχεια να λαμβάνει τον λόγο ο κ. Νίκος Βατόπουλος, ξετυλίγοντας κάθε πτυχή της προσπάθειάς τους, η οποία είχε πλην της ιστορικής σημασίας του και ένα άρτιο εικαστικό και συγγραφικό αποτέλεσμα.

Επίσης, αμέσως μετά από την υπέροχη παρουσίαση του Λευκώματος, μιλήσαμε με τον κ. Νίκο Βατόπουλο, ο οποίος μας είπε μεταξύ άλλων πως: «Το βιβλίο αυτό προέκυψε από μια πρόταση της φωτογράφου Διονυσίας Αλεξιάδη, η οποία μου πρότεινε να συνεργαστούμε, ούτως ώστε να αξιοποιηθεί όλο αυτό το φωτογραφικό υλικό που είχε μαζέψει στη διάρκεια της πρώτης δίμηνης καραντίνας, Μάρτιο-Απρίλιο 2020, του σκληρού «Lockdown», όπου είχε βγει και είχε φωτογραφήσει το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα, Κολωνάκι,. Σταδίου, Πανεπιστημίου, Πλάκα, Μοναστηράκι κ.τ.λ.) άδειο από ανθρώπους, ενώ είναι μέρα μεσημέρι. Δηλαδή, πέτυχε ένα μοναδικό «κοντράστ» λαμπερού Αττικού φωτός και παγερής ερημιάς. Κάποια στιγμή μου ζήτησε να γράψω κάποια κείμενα, τα οποία οργανώσαμε σε κεφάλαια, σύμφωνα με τις περιοχές, γραμμένα με μια αφηγηματική ροή, που πλαισιώνει τις φωτογραφίες. Έτσι, λοιπόν, γεννήθηκε αυτό το Λεύκωμα, το οποίο το φέραμε στις εκδόσεις ΚΑΠΟΝ, που ειδικεύονται σε λευκώματα, και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Πιάσαμε την ιστορική τομή στον χρόνο που βιώσαμε, χωρίς να ξέρουμε τι θα προκύψει. Είναι το πρώτο φωτογραφικό βιβλίο για εκείνη την τόσο κοντινή περίοδο, την οποία το συγκεκριμένο Λεύκωμα βάζει σε ένα ιστορικό πλαίσιο και την τοποθετεί στη βιβλιογραφία της Αθήνας.».

Επίσης, οφείλουμε να αναφέρουμε πως στην παρουσίαση, ανάμεσα στο πολυπληθές κοινό, ήταν και ο διακεκριμένος νομικός, αναπληρωτής καθηγητής του Διεθνούς Δικαίου και της Εξωτερικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, βουλευτής Α’ Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία και υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άγγελος Συρίγος.

Ακολουθούν περισσότερες πληροφορίες για τους συγγραφείς του Λευκώματος:
ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ
Η κ. Διονυσία Αλεξιάδη γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε φωτογραφία με τον Άλκη Ξανθάκη στη Σχολή ΑΚΤΟ, από την οποία αποφοίτησε το 1981. Παράλληλα με τη φωτογραφία σπούδασε ζωγραφική, ενώ κατά την πενταετή παραμονή της στο Λονδίνο σπούδασε Εσωτερική Διακόσμηση & Ιστορία της Τέχνης (αποφοίτησε το 1989). Στη συνέχεια εργάστηκε αρκετά χρόνια ως διακοσμήτρια. Η Διονυσία Αλεξιάδη, έχοντας ως μοναδικό στόχο τη φωτογραφία, έχει ταξιδέψει σε αναρίθμητες πόλεις και τόπους… από τη Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Ιαπωνία μέχρι την Καλιφόρνια, από την Ινδία μέχρι τη Μογγολία, από την Παταγονία μέχρι την Αλάσκα, από τη Νότια Αφρική μέχρι τα Νορβηγικά φιόρδ και από την Αργεντινή μέχρι το Περού. Μέρος του πλούσιου φωτογραφικού της αρχείου παρουσιάζεται στα βιβλία: «Tαξιδεύοντας, Ματιά στον κόσμο» (2005), «Ταξιδεύοντας…ανατολικά» (2010) και «Ζάκυνθος» (2019). Χόμπι της είναι η ζωγραφική, με εκθέσεις έργων της το 1980 και το 1982, η ιστιοπλοΐα, με αρκετές διακρίσεις, το κολύμπι και το χειμερινό σκι. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι παντρεμένη με τον Αλέξη Αλεξιάδη και έχει δύο γιούς, τον Νικήτα και τον Νικόλα.
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ: 2005 Οκτώβριος, γκαλερί Μillefiori Art Space, Koλωνάκι • 2005 Δεκέμβριος, έκθεση και παρουσίαση του βιβλίου της «Ταξιδεύοντας, Ματιά στον κόσμο», Eθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα • 2006 Ιούνιος-Σεπτέμβριος, ξενοδοχείο Sofitel, αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, Αθήνα • 2006 Αύγουστος, Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ζακυνθίων, Ζάκυνθος • 2007 Μάιος, γκαλερί CASA BIANCA, Θεσσαλονίκη • 2008 Μάιος, Γενικό Ελληνικό Προξενείο, Κωνσταντινούπολη • 2008 Ιούνιος, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Βρυξέλλες • 2010 Mάιος, Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας, Ύδρα • 2010 Νοέμβριος, γκαλερί «Χάρητος» Κολωνάκι • 2011 Μάιος, Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης, Ξάνθη • 2012 Φεβρουάριος, Εξερευνητής (ομάδα φωτογράφων), Κολωνάκι • 2014 Μάρτιος, Ηνωμένα Έθνη, Γενεύη • 2015 Απρίλιος, Γενικό Προξενείο Ν. Υόρκης, Ν. Υόρκη • 2015 Ιούνιος, Σπέτσες, ξενοδοχείο Σπέτσες • 2016 Μάρτιος, ICPNA, Λίμα, Περού • 2017 Μάιος, EU Info Centre in Bosnia & Herzegovina
ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ο κ. Νίκος Βατόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Από το 1988 εργάζεται στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» ως Δημοσιογράφος, στο πολιτιστικό τμήμα. Έχει ειδικευτεί στην ιστορία της Αθήνας και σε θέματα αστικού πολιτισμού.
Τα βιβλία του: «Το πρόσωπο της Αθήνας» (εκδ. Ποταμός, 2002 και 2008), «Facing Athens» (εκδ. Ποταμός, 2003 και 2008), «Περπατώντας στην Αθήνα» (εκδ. Μεταίχμιο, 2018), «Μικροί δρόμοι της Αθήνας» (εκδ. Μεταίχμιο, 2019), «Walking in Athens» (εκδ. Μεταίχμιο, 2019), «Όπου και να ταξιδέψω. Περπατώντας σε 24 πόλεις» (εκδ. Μεταίχμιο, 2019), «Στο βάθος του αιώνα. Ένα αφήγημα για την Αθήνα» (εκδ. Μεταίχμιο, 2020), «Ένα παιδί μεγαλώνει στην Αθήνα, 1934-1944», (εκδ. Μεταίχμιο, 2022).