ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Τετάρτη | 19 Φεβρουαρίου 2025
Δυτικός Τομέας Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η δημοτική παράταξη «ΣΥΜΜΑΧΙΑ για το Αιγάλεω» έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτας της

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του συνδυασμού «ΣΥΜΜΑΧΙΑ για το Αιγάλεω», για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγάλεω «Γιάννης Ρίτσος».
Κοινωνία Πειραιάς Ποδόσφαιρο Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο Δήμος Πειραιά τίμησε τη μνήμη των 21 θυμάτων της Θύρας 7

Σε έντονα συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο στο γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης», για τη μνήμη των 21 θυμάτων της Θύρας 7, τα οποία βρήκαν τραγικό θάνατο, στις 8 Φεβρουαρίου 1981, μετά από τη λήξη του αγώνα ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-Α.Ε.Κ., στη μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του Ελληνικού αθλητισμού.
Κοινωνία Μουσική Πειραιάς Τοπική Αυτοδιοίκηση

Η κ. Λίνα Νικολακοπούλου «μάγεψε» το κοινό του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά στη συναυλία αγάπης για τη στήριξη του «ΑγκαλιάΖΩ»

Μια βραδιά γεμάτη τραγούδια, που συντροφεύουν όλες τις όμορφες στιγμές μας, είχε την ευκαιρία να απολαύσει το κοινό, που βρέθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για να παρακολουθήσει τη συναυλία αγάπης, με προσκεκλημένη την κ. Λίνα Νικολακοπούλου.

Στην Τελετή Ορκωμοσίας των νεοσυλλέκτων οπλιτών της 2025 Α΄ ΕΣΣΟ παρέστη ο Δήμαρχος Γρεβενών κ. Κυριάκος Ταταρίδης

Ο Δήμαρχος Γρεβενών, κ. Κυριάκος Ταταρίδης, παρέστη το πρωί της Παρασκευής 7 Φεβρουαρίου 2025 στην Τελετή Ορκωμοσίας των νεοσυλλέκτων οπλιτών της 2025 Α’ ΕΣΣΟ, που πραγματοποιήθηκε στις άρτιες εγκαταστάσεις του Στρατοπέδου Λοχαγού Καραχάλιου στα Γρεβενά.

Ξεχωριστή η συναυλία του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης στο Μουσείο Logic

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και σε συνεργασία του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης, του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και του Μουσείου Logic Επιστήμης, πραγματοποιήθηκε συναυλία με θέμα: «Ελληνική Γλώσσα και Χορωδιακή Τέχνη-Πτυχές της Διαχρονικής τους Συμπόρευσης».

Υπογράφηκε σύμβαση για τη βιοκλιματική ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων στη Δ.Ε. Δροσιάς του Δήμου Διονύσου

Η ανάπλαση περιλαμβάνει την αναμόρφωση τριών κεντρικών πλατειών της Δροσιάς, καθώς και την ανακατασκευή μεγάλου μέρους των πεζοδρομίων και των οδοστρωμάτων του οδικού δικτύου. Οι εν λόγω παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν με τη χρήση σύγχρονων βιοκλιματικών λύσεων, φιλικών προς το περιβάλλον, που συμβάλλουν στη μείωση...
Ήπειρος Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνάντηση του Δήμαρχου Πάργας με τους Δημάρχους Αγίων Σαράντα και Φοινίκης στη γειτονική Αλβανία

Σκοπός των παραπάνω συναντήσεων ήταν η ανάδειξη των κοινών στοιχείων, που έχουν οι παραπάνω Δήμοι σε θέματα πολιτιστικά, κοινωνικά και επιχειρηματικά, καθώς και η διαμόρφωση του πλαισίου, εντός του οποίου θα κινηθούν οι μελλοντικές τους δράσεις. Επίσης, δόθηκε έμφαση στην ανάγκη λειτουργείας του τελωνίου του Μαυροματίου για εικοσιτετράωρη λειτουργία, με σκοπό τη διευκόλυνση της αμφότερης συνοριακής διέλευσης, η οποία θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά και άλλα οφέλη. Τέλος, με τον Δήμαρχο Αγίων Σαράντα έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα του τουρισμού και συγκεκριμένα στα οφέλη, που θα αποκομίσουν μέσα από την κοινή...
Βιβλίο Κεντρικός Τομέας

Παρουσιάστηκε το Φωτογραφικό Λεύκωμα-Ντοκουμέντο: «Η ΑΘΗΝΑ στον καιρό της πανδημίας»

Το μεσημέρι του Σαββάτου 22 Απριλίου 2023, στο Βιβλιοπωλείο της Ραχήλ, στο κέντρο της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου-λευκώματος της Φωτογράφου κ. Διονυσίας Αλεξιάδη, με κείμενα του Δημοσιογράφου-Συγγραφέα κ. Νίκου Βατόπουλου, με τίτλο: «Η ΑΘΗΝΑ στον καιρό της πανδημίας», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΑΠΟΝ.

Της Παναγιώτας Σούγια

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αποκαλυπτικό Φωτογραφικό Λεύκωμα, που αφορά σε μια πρωτόγνωρη περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της Αθήνας, η οποία παρουσίαζε την όψη μιας εγκαταλελειμμένης πόλης, υπενθυμίζοντας μια ακόμη νωπή εμπειρία σε όλες και όλους, αφού η πρώτη «σκληρή» καραντίνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του «COVID-19», το δίμηνο Μαρτίου–Απριλίου 2020, έγινε κοινό βίωμα και αποτέλεσε τομή για την καθημερινότητα όλων.
Όμως, η Φωτογράφος κ. Διονυσία Αλεξιάδη ήταν στο κέντρο της Αθήνας εκείνες τις ημέρες της απομόνωσης και είχε την ευκαιρία να το φωτογραφήσει και να απαθανατίσει την απόκοσμη όψη της πόλης.
Ο φακός της κινήθηκε από την Πλατεία Συντάγματος ως την Ακρόπολη και από το Θησείο ως την Ομόνοια. Αποτέλεσμα της απόκοσμης αυτής φωτογράφισης ήταν εικόνες της Αθήνας να προβάλλεται λαμπρή στο αττικό φως, να είναι, όμως, άδεια από κατοίκους, οχήματα και επισκέπτες, μοιάζοντας ως μια πόλη «ευφάνταστου» κινηματογραφικού σκηνικού, όντας μια πρωτεύουσα αγνώριστη.
Οι φωτογραφίες της Διονυσίας Αλεξιάδη ενέχουν την αξία ενός ντοκουμέντου, καθώς αποσπούν εκείνες τις μοναδικές εικόνες της ερημιάς και τις παραδίδουν στο σώμα μιας κοινής ιστορίας, με το προσωπικό της βλέμμα να περνάει στο κτήμα της δημόσιας παρακαταθήκης.
Επίσης, τις φωτογραφίες της κ. Διονυσίας Αλεξιάδη επενδύει με σύντομα κείμενα, εν είδει σχολίου και παρατήρησης, ο Συγγραφέας και Δημοσιογράφος κ. Νίκος Βατόπουλος, ο οποίος είναι ειδικευμένος στη νεότερη ιστορία της Αθήνας και στον αστικό πολιτισμό της, κατορθώνοντας να «συνομιλεί» με τις φωτογραφίες της, ως αφανής συνοδοιπόρος, οργανώνοντας έναν χαμηλόφωνο αθηναϊκό διάλογο.

Το φωτογραφικό αυτό Λεύκωμα-Ντοκουμέντο παρουσίασαν οι συντελεστές του, με πρώτη να μιλάει η κ. Διονυσία Αλεξιάδη και στη συνέχεια να λαμβάνει τον λόγο ο κ. Νίκος Βατόπουλος, ξετυλίγοντας κάθε πτυχή της προσπάθειάς τους, η οποία είχε πλην της ιστορικής σημασίας του και ένα άρτιο εικαστικό και συγγραφικό αποτέλεσμα.

Επίσης, αμέσως μετά από την υπέροχη παρουσίαση του Λευκώματος, μιλήσαμε με τον κ. Νίκο Βατόπουλο, ο οποίος μας είπε μεταξύ άλλων πως: «Το βιβλίο αυτό προέκυψε από μια πρόταση της φωτογράφου Διονυσίας Αλεξιάδη, η οποία μου πρότεινε να συνεργαστούμε, ούτως ώστε να αξιοποιηθεί όλο αυτό το φωτογραφικό υλικό που είχε μαζέψει στη διάρκεια της πρώτης δίμηνης καραντίνας, Μάρτιο-Απρίλιο 2020, του σκληρού «Lockdown», όπου είχε βγει και είχε φωτογραφήσει το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα, Κολωνάκι,. Σταδίου, Πανεπιστημίου, Πλάκα, Μοναστηράκι κ.τ.λ.) άδειο από ανθρώπους, ενώ είναι μέρα μεσημέρι. Δηλαδή, πέτυχε ένα μοναδικό «κοντράστ» λαμπερού Αττικού φωτός και παγερής ερημιάς. Κάποια στιγμή μου ζήτησε να γράψω κάποια κείμενα, τα οποία οργανώσαμε σε κεφάλαια, σύμφωνα με τις περιοχές, γραμμένα με μια αφηγηματική ροή, που πλαισιώνει τις φωτογραφίες. Έτσι, λοιπόν, γεννήθηκε αυτό το Λεύκωμα, το οποίο το φέραμε στις εκδόσεις ΚΑΠΟΝ, που ειδικεύονται σε λευκώματα, και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Πιάσαμε την ιστορική τομή στον χρόνο που βιώσαμε, χωρίς να ξέρουμε τι θα προκύψει. Είναι το πρώτο φωτογραφικό βιβλίο για εκείνη την τόσο κοντινή περίοδο, την οποία το συγκεκριμένο Λεύκωμα βάζει σε ένα ιστορικό πλαίσιο και την τοποθετεί στη βιβλιογραφία της Αθήνας.».

Επίσης, οφείλουμε να αναφέρουμε πως στην παρουσίαση, ανάμεσα στο πολυπληθές κοινό, ήταν και ο διακεκριμένος νομικός, αναπληρωτής καθηγητής του Διεθνούς Δικαίου και της Εξωτερικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, βουλευτής Α’ Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία και υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άγγελος Συρίγος.

Ακολουθούν περισσότερες πληροφορίες για τους συγγραφείς του Λευκώματος:
ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΑΛΕΞΙΑΔΗ
Η κ. Διονυσία Αλεξιάδη γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε φωτογραφία με τον Άλκη Ξανθάκη στη Σχολή ΑΚΤΟ, από την οποία αποφοίτησε το 1981. Παράλληλα με τη φωτογραφία σπούδασε ζωγραφική, ενώ κατά την πενταετή παραμονή της στο Λονδίνο σπούδασε Εσωτερική Διακόσμηση & Ιστορία της Τέχνης (αποφοίτησε το 1989). Στη συνέχεια εργάστηκε αρκετά χρόνια ως διακοσμήτρια. Η Διονυσία Αλεξιάδη, έχοντας ως μοναδικό στόχο τη φωτογραφία, έχει ταξιδέψει σε αναρίθμητες πόλεις και τόπους… από τη Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Ιαπωνία μέχρι την Καλιφόρνια, από την Ινδία μέχρι τη Μογγολία, από την Παταγονία μέχρι την Αλάσκα, από τη Νότια Αφρική μέχρι τα Νορβηγικά φιόρδ και από την Αργεντινή μέχρι το Περού. Μέρος του πλούσιου φωτογραφικού της αρχείου παρουσιάζεται στα βιβλία: «Tαξιδεύοντας, Ματιά στον κόσμο» (2005), «Ταξιδεύοντας…ανατολικά» (2010) και «Ζάκυνθος» (2019). Χόμπι της είναι η ζωγραφική, με εκθέσεις έργων της το 1980 και το 1982, η ιστιοπλοΐα, με αρκετές διακρίσεις, το κολύμπι και το χειμερινό σκι. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι παντρεμένη με τον Αλέξη Αλεξιάδη και έχει δύο γιούς, τον Νικήτα και τον Νικόλα.
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ: 2005 Οκτώβριος, γκαλερί Μillefiori Art Space, Koλωνάκι • 2005 Δεκέμβριος, έκθεση και παρουσίαση του βιβλίου της «Ταξιδεύοντας, Ματιά στον κόσμο», Eθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα • 2006 Ιούνιος-Σεπτέμβριος, ξενοδοχείο Sofitel, αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, Αθήνα • 2006 Αύγουστος, Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ζακυνθίων, Ζάκυνθος • 2007 Μάιος, γκαλερί CASA BIANCA, Θεσσαλονίκη • 2008 Μάιος, Γενικό Ελληνικό Προξενείο, Κωνσταντινούπολη • 2008 Ιούνιος, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Βρυξέλλες • 2010 Mάιος, Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας, Ύδρα • 2010 Νοέμβριος, γκαλερί «Χάρητος» Κολωνάκι • 2011 Μάιος, Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης, Ξάνθη • 2012 Φεβρουάριος, Εξερευνητής (ομάδα φωτογράφων), Κολωνάκι • 2014 Μάρτιος, Ηνωμένα Έθνη, Γενεύη • 2015 Απρίλιος, Γενικό Προξενείο Ν. Υόρκης, Ν. Υόρκη • 2015 Ιούνιος, Σπέτσες, ξενοδοχείο Σπέτσες • 2016 Μάρτιος, ICPNA, Λίμα, Περού • 2017 Μάιος, EU Info Centre in Bosnia & Herzegovina
ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ο κ. Νίκος Βατόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Από το 1988 εργάζεται στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» ως Δημοσιογράφος, στο πολιτιστικό τμήμα. Έχει ειδικευτεί στην ιστορία της Αθήνας και σε θέματα αστικού πολιτισμού.
Τα βιβλία του: «Το πρόσωπο της Αθήνας» (εκδ. Ποταμός, 2002 και 2008), «Facing Athens» (εκδ. Ποταμός, 2003 και 2008), «Περπατώντας στην Αθήνα» (εκδ. Μεταίχμιο, 2018), «Μικροί δρόμοι της Αθήνας» (εκδ. Μεταίχμιο, 2019), «Walking in Athens» (εκδ. Μεταίχμιο, 2019), «Όπου και να ταξιδέψω. Περπατώντας σε 24 πόλεις» (εκδ. Μεταίχμιο, 2019), «Στο βάθος του αιώνα. Ένα αφήγημα για την Αθήνα» (εκδ. Μεταίχμιο, 2020), «Ένα παιδί μεγαλώνει στην Αθήνα, 1934-1944», (εκδ. Μεταίχμιο, 2022).