Ομιλία κ. Νίκης Κεραμέως για το έργο της στην Παιδεία και τα σχέδια για την επόμενη τετραετία
Σε πολιτική εκδήλωση, που διοργάνωσε η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκης Κεραμέως, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στο κυβερνητικό έργο, που έγινε στον τομέα της Παιδείας κατά τα τελευταία 4 χρόνια, καθώς και στον σχεδιασμό για την επόμενη τετραετία, με την προϋπόθεση πως η Νέα Δημοκρατία θα παραμείνει στην κυβέρνηση.
Της Παναγιώτας Σούγια
Πολιτική εκδήλωση της υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκης Κεραμέως, με θέμα: «4 Χρόνια Έργο για την Παιδεία. Αλλαγή Στην Πράξη.», πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 20 Φεβρουαρίου 2023, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, πρώην πρωθυπουργών, του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β΄, του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας, Νέας Φιλαδελφείας, Νέας Χαλκηδόνος και Ηρακλείου κ.κ. Γαβριήλ, του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, υπουργών, βουλευτών, του περιφερειάρχη Αττικής, Δημάρχων, πολιτευτών και πλήθους στελεχών της Νέας Δημοκρατίας.
Η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, αφού καλωσόρισε όλες και όλους όσοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωσή της και ευχαρίστησε έναν-έναν ξεχωριστά, από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τους υφυπουργούς της κ.κ. Ζέττα Μακρή και Άγγελο Συρίγο, τους Γενικούς Γραμματείς του υπουργείου της κ.κ. Αλέξανδρο Κόπτση, Οδυσσέα Ζώρα, Γιώργο Βούτσινο και Γιώργο Καλαντζή, τους συναρμόδιούς της υπουργούς, τις ηγεσίες των προηγούμενων κυβερνήσεων, πλήθους συνεργατών σε διάφορους τομείς, καθώς και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, στελέχη, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές κ.λπ.) ξεκίνησε την ομιλία της από τις θεματικές δέσμες της εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων τεσσάρων χρόνων, λέγοντας πως: «Η πρώτη θεματική δέσμη περιλάμβανε την αποκατάσταση της εκπαίδευσης ως ενός πραγματικά δωρεάν αγαθού για όλους. Ο πρώτος στόχος που ανακοινώσαμε τον Νοέμβριο του 2018 ήταν ο εξής: «Όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής τους και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση».
Συνεχίζοντας, η κ. Κεραμέως είπε πως: «Τι βήματα κάναμε 4 χρόνια τώρα σε αυτήν την κατεύθυνση;
-Ένας επιπλέον χρόνος στο νηπιαγωγείο, ένας επιπλέον χρόνος δομημένης εκπαίδευσης σε μία ηλικία που τα παιδιά απορροφούν με μοναδική ικανότητα γνώσεις και δεξιότητες. Κάθε παιδί πλέον έχει θέση από την ηλικία των τεσσάρων ετών σε δημόσιο, δωρεάν νηπιαγωγείο.
-Το ολοήμερο σχολείο επεκτάθηκε από τις 4 στις 5:30 το απόγευμα. Αυτό συνεπάγεται περισσότερο χρόνο για ποιοτική μελέτη και δημιουργικές δραστηριότητες στο σχολείο, περισσότερο ελεύθερο χρόνο στο σπίτι, στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών.
-Το δημόσιο σχολείο προσφέρει περισσότερες δωρεάν ποιοτικές παροχές, όπως αγγλικά, ήδη από το νηπιαγωγείο, ενισχυτική διδασκαλία στο Γυμνάσιο, για πρώτη φορά προετοιμασία όλων των Ειδικών Μαθημάτων, που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, δηλαδή: μουσική, σχέδιο, ξένες γλώσσες. Παροχές, για τις οποίες έως πρότινος οι γονείς έπρεπε να πληρώσουν, ώστε να μπορέσουν να τις προσφέρουν στα παιδιά τους.
-Πλέον, διατίθενται νέες, ποιοτικές, δημόσιες, δωρεάν δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπως: διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (παραλάβαμε 62, παραδίδουμε πάνω από 120), 25 πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (τα πρώτα στην Ιστορία της χώρας), πειραματικά και θεματικά δημόσια Ι.Ε.Κ., Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης για περισσότερες και καλύτερες επιλογές για τα παιδιά, τις νέες και τους νέους μας.
-Προσφέρουμε ίσες ευκαιρίες μάθησης και ουσιαστική στήριξη σε μαθητές με αναπηρίες, σε παιδιά με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο, σε φοιτητές με χαμηλό εισόδημα, έως και διπλασιάζοντας το στεγαστικό τους επίδομα, εφοδιάζοντας με ψηφιακό εξοπλισμό πάνω από 665.000 δικαιούχους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Πρώτος άξονας, λοιπόν, η αποκατάσταση της εκπαίδευσης ως ένα πραγματικά δωρεάν αγαθό για όλους.».
Ακολούθως, η κ. Κεραμέως ανέφερε πως: «Δεύτερη θεματική δέσμη εκπαιδευτικής πολιτικής: Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού περιεχομένου–Αναβάθμιση εκπαιδευτικών επιλογών.
Λέγαμε, πριν από 4,5 περίπου χρόνια, ότι επιδιώκουμε ένα «σύγχρονο σχολείο, μία δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας», με έμφαση στις δεξιότητες, με αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, ένα σχολείο πιο βιωματικό, πιο συμπεριληπτικό. Το έργο μας ως Κυβέρνηση:
-Αλλάζουμε το τι μαθαίνουν οι μαθητές. Με 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο, με νέο υποχρεωτικό μάθημα τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, με θεματικές όπως ρομποτική, οδική ασφάλεια, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή. Με 336 νέα προγράμματα σπουδών για όλα τα αντικείμενα και τις ειδικότητες των ΕΠ.ΑΛ., με 130
νέους οδηγούς κατάρτισης και 200 επαγγελματικά προφίλ σε τομείς όπως: της ενέργειας, του περιβάλλοντος και της ψηφιακής οικονομίας.
-Αλλάζουμε το πώς μαθαίνουν οι μαθητές. Με νέα σχολικά βιβλία, βάσει των νέων προγραμμάτων σπουδών, με πολλαπλό βιβλίο σε κάθε μάθημα για συνδυαστική μάθηση και αποφυγή της αποστήθισης, με ανάπτυξη κριτικής σκέψης, με εμπλουτισμό του σχολικού εγχειριδίου με πλούσιο ψηφιακό υλικό.
-Αλλάζουμε το πώς αξιολογούνται οι μαθητές. Προβλέπονται επιπλέον μέθοδοι αξιολόγησης των μαθητών, πλην των διαγωνισμάτων, όπως: παρουσιάσεις, εργασίες, η μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης, κατά την οποία ο μαθητής γίνεται δάσκαλος, κ.ά.. Η Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο εξασφαλίζει αξιόπιστο μηχανισμό αξιολόγησης και ελάχιστη κάλυψη της ύλης για όλους.
-Δώσαμε στους απόφοιτους Λυκείου πρόσβαση σε ποιοτικές εναλλακτικές επιλογές, μέσω δύο μηχανογραφικών: το ένα που οδηγεί σε 180 σύγχρονες περιζήτητες ειδικότητες Δημόσιων Ι.Ε.Κ. και το άλλο για εισαγωγή σε ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο με διευρυμένες δυνατότητες, όπως: διπλά και κοινά πτυχία, επαγγελματικά μεταπτυχιακά, βιομηχανικά διδακτορικά, εσωτερικό «Erasmus».
Στον δεύτερο άξονα: αναβαθμίζουμε το εκπαιδευτικό περιεχόμενο και τις εκπαιδευτικές επιλογές.
Τρίτη θεματική δέσμη: Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση.
«Εκπαιδευτικός, ο πλούτος του σχολείου μας», είπαμε το 2018, και σήμερα επαυξάνουμε. Γι’ αυτό και επενδύσαμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας. Και η αλήθεια είναι ότι πήγαμε πολύ πέρα από τις εξαγγελίες και τις προσδοκίες μας.
-Καταφέραμε να διενεργήσουμε 25.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, τους πρώτους μετά από 12 ολόκληρα χρόνια, 6.000 εκ των οποίων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, τους πρώτους μέσω Α.Σ.Ε.Π. στην Ιστορία της χώρας, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών.
-Κάναμε περισσότερες από 150.000 οριζόντιες επιμορφώσεις, μία πραγματική επένδυση στους εκπαιδευτικούς μας, ένα χρόνιο ζητούμενό τους, ένα αναγκαίο εργαλείο για την εισαγωγή όλων των νέων αντικειμένων στο σχολείο.
-Δώσαμε έμφαση στην ψυχική υγεία με διπλασιασμό των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία (από 1600 σε 3200), με αύξηση κατά 150%, της χρηματοδότησης των υποστηρικτικών φορέων, όπως τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).
-Πιο αξιοκρατικό, διαφανές, αντικειμενικό σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και πανεπιστημιακών.
-Και, επιτέλους, μετά από 40 χρόνια, ξεκίνησε η αξιολόγηση, με εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, με διάθεση αναγνώρισης του έργου τους, με δυνατότητα για επαγγελματική ανέλιξη ή υποχρεωτική επιμόρφωση όπου χρειάζεται. Αλλά και αξιολόγηση σχολικών μονάδων και αξιολόγηση του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος.
-Στα Πανεπιστήμιά μας, έχουν δοθεί 1.850 νέες θέσεις Καθηγητών από το 2019 έως σήμερα, με τις οποίες διαμορφώθηκε θετικό ισοζύγιο, και πλέον για κάθε μία αποχώρηση Καθηγητή έχουμε 1,1 πρόσληψη.
Ανοίξαμε τους ορίζοντες της εξωστρέφειας, των διεθνών συμπράξεων, της ανταλλαγής καλών πρακτικών με τα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου. Η χώρα μας απέκτησε αγγλόφωνα προπτυχιακά κορυφαία πανεπιστήμια, από χώρες όπως οι Η.Π.Α. και η Μεγάλη Βρετανία, οι οποίες ιδρύουν παραρτήματα στη χώρα μας, συνάπτουν ολοένα και περισσότερες συνεργασίες με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια.
Στον τρίτο άξονα: Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας.
Τέταρτη θεματική δέσμη: Αναβάθμιση ποιότητας, αποτελεσματικότητας και λειτουργικότητας δομών εκπαίδευσης.
Το 2018 υποσχεθήκαμε ότι θα απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου, θα δείξουμε εμπιστοσύνη στα στελέχη μας, εκχωρώντας τους αρμοδιότητες και ελευθερίες, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αποτελεσματικότητα του συστήματος λήψης αποφάσεων. Έτσι, από το 2019:
-Ενισχύσαμε την αυτονομία της σχολικής μονάδας, με μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στον διευθυντή, με θέσπιση υποστηρικτικών οργάνων, όπως οι μέντορες και οι ενδοσχολικοί συντονιστές, με δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο από το οποίο θα διδάξουν.
-Θεσπίσαμε ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, σύμφωνα με το οποίο πρώτα καταγράφουμε τις ανάγκες στην αγορά, σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, και εν συνεχεία λαμβάνουμε υπόψιν τα στοιχεία αυτά όταν διαμορφώνουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες σε Δ.Ι.Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ., Ε.Σ.Κ., σε στενή συνεργασία και με το Υπουργείο Εργασίας.
-Καθιερώσαμε ένα νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων μας, με φίλτρα συλλογικότητας, λογοδοσίας, εξωστρέφειας, αποτελεσματικότητας, σε ευθυγράμμιση με διεθνείς καλές πρακτικές.
-Αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, οικοδομώντας ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον ελευθερίας και ασφάλειας, βάζοντας τέλος σε καταλήψεις δεκαετιών, αποδίδοντας το Πανεπιστήμιο εκεί που πραγματικά ανήκει: στους φοιτητές, στο προσωπικό του, στην κοινωνία, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Στον τέταρτο άξονα: Αναβαθμίζουμε την ποιότητα και την καθημερινότητα στην Παιδεία.».
Ακολούθως, η κ. Κεραμέως ανέφερε πως: «Πέμπτη θεματική δέσμη: Βελτίωση εκπαιδευτικών υποδομών και εξοπλισμού.
Στο πρόγραμμα, που παρουσιάσαμε το 2018, είχαμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων και στη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Αυτή η βασική μας στόχευση αναδείχθηκε σε μείζονα προτεραιότητα λόγω της πανδημίας, που αποτέλεσε καταλύτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και των διαδικασιών της. Έτσι:
-Παραλάβαμε σχολεία με 4.500 φορητές ψηφιακές συσκευές και σήμερα έχουμε πάνω από 90.000 «τάμπλετ» και «λάπτοπ» για κάθε σχολείο της χώρας.
-665.000 παιδιά, νέοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί έλαβαν «voucher» για αγορά ψηφιακού εξοπλισμού μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα».
-Ξεκινούν να παραδίδονται αυτές τις ημέρες 177.000 «σετ ρομποτικής» σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, και 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, καθώς και στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού, έργο ύψους 180 εκ. ευρώ.
-Διασφαλίζουμε ταχύτερο «internet» σε όλα τα σχολεία και ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
-Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε ένα τεράστιο ψηφιακό άλμα, το οποίο πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στους μαθητές, στους γονείς. Σήμερα, η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην καθημερινότητα και της τηλεκπαίδευσης σε περιπτώσεις ανάγκης, αποτελούν κεκτημένο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πλέον άμεσα ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα 1,6 εκατομμυρίων μαθητών και εκπαιδευτικών μπορεί να μεταπηδήσει από τη δια ζώσης στη διαδικτυακή εκπαίδευση αν παραστεί ανάγκη.
-Επενδύουμε 114 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης σε σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό Εργαστηριακών Κέντρων των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, 600 εκ. ευρώ για αναβάθμιση έρευνας και καινοτομίας στα Α.Ε.Ι., 430 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση υποδομών Πανεπιστημίων μέσω Σ.Δ.Ι.Τ. και την συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κυρίως με στόχο την αναβάθμιση και επέκταση της φοιτητικής στέγης.
-Ο προϋπολογισμός για την Παιδεία αυτά τα χρόνια ξεπέρασε τα 6 δις ευρώ, ενώ πετύχαμε διπλάσια απορρόφηση πόρων Ε.Σ.Π.Α., από 46% (2019) σε 91% (2022), σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης.
-Στον πέμπτο άξονα: Με σύγχρονες υποδομές, αναβαθμισμένο εξοπλισμό, αξιοποίηση της τεχνολογίας πετυχαίνουμε καλύτερη μαθησιακή διαδικασία και δημόσια, δωρεάν, ποιοτική εκπαίδευση του 21ου αιώνα, χωρίς αποκλεισμούς.» κι ακόμη πρόσθεσε πως: «Και μία ακόμη οριζόντια δέσμη πολιτικών: Απλοποίηση διαδικασιών–Μείωση γραφειοκρατίας και συγκεντρωτισμού, διαφάνεια.
Η καθημερινότητα όλων μας είναι απαιτητική και το Κράτος οφείλει να τη διευκολύνει, να παρέχει σύγχρονα εργαλεία, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών, να δίνει πραγματικές λύσεις αξιοποιώντας και τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Μεταξύ άλλων:
-Πλέον τα αποτελέσματα πανελλαδικών αποστέλλονται και με «SMS», η ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών γίνεται ψηφιακά (σχεδιάσαμε μία ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας σχολείου-γονέων), οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό τους για την τοποθέτησή τους, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
-Απλουστεύσαμε τη διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκών προσόντων μέσω του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), δημιουργήσαμε ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.), θεσπίσαμε ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων για την πιστοποίηση προσόντων των αποφοίτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Κατανέμουμε με σαφή, αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια τη χρηματοδότηση στα Α.Ε.Ι. μας, και όχι κατά την αυθαίρετη κρίση του εκάστοτε υπουργού, όπως ήταν προηγουμένως.
Με ταχύτητα, διαφάνεια, σύγχρονα μέσα και έξυπνες λύσεις, κάνουμε τη ζωή και την καθημερινότητά μας πιο εύκολη, ενώ, παράλληλα, μειώνουμε τον φόρτο εργασίας των υπηρεσιών μας και συνακόλουθα το κόστος.».
Επίσης, η κ. Κεραμέως επισήμανε πως: «Το έργο μας στον τομέα της Παιδείας, 4 χρόνια τώρα, είναι στη διάθεση όλων. Να το αξιοποιήσουν, να το κρίνουν, να οικοδομήσουν πάνω στα κεκτημένα πλέον της εκπαίδευσης, που πιστεύουμε πραγματικά ότι αποτελούν μία παρακαταθήκη για το μέλλον. Και ο σχεδιασμός μας δεν τελειώνει εδώ. Για την επόμενη τετραετία, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι έτοιμη για ακόμη περισσότερες μεταρρυθμίσεις, περαιτέρω υλοποίηση και εμβάθυνση εμβληματικών μας δράσεων, όπως: η αξιολόγηση και η επέκταση του Ολοήμερου σχολείου, υλοποίηση όλων των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης για την παιδεία, καλύτερες απολαβές για τους εκπαιδευτικούς μας, ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, και πολλά άλλα.», και ακόμη διευκρίνισε πως: «Στόχος μας, αρχικός και διαχρονικός είναι να παρέχουμε στα παιδιά μας καλύτερα και περισσότερα εφόδια, για να μπορούν πρωταγωνιστήσουν σε έναν ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο. Να γίνουν δημιουργικοί και συμμετοχικοί πολίτες. Να διεκδικήσουν τα όνειρά τους, να κατακτήσουν τις κορυφές που επιθυμούν. Να είναι ευτυχισμένα.» και ολοκλήρωσε τονίζοντας πως: «Κάναμε πολλά, μπορούμε περισσότερα. Η βασική μας επιδίωξη είναι μία: πως η επόμενη γενιά θα είναι πολύ καλύτερη από τη δική μας.».
Αμέσως μετά τον λόγο έλαβε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων πως: «Θα ήθελα να επιφυλάξετε το πιο θερμό σας χειροκρότημα όχι σε μένα, αλλά σε αυτούς που έκαναν πράξη αυτό το πολύ σημαντικό έργο, το οποίο παρουσιάσαμε, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους μαθητές, τους φοιτητές, τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας. Δεν σας κρύβω ότι αισθάνθηκα ικανοποίηση και συγκίνηση βλέποντας την ανασκόπηση του έργου, που έχει γίνει αυτά τα 4 χρόνια, αλλά κυρίως ακούγοντας τις προσωπικές ιστορίες των συμπολιτών μας, τους οποίους με κάποιο τρόπο ακούμπησε αυτή η πολύ σημαντική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση την οποία υλοποιούμε. Τολμώ να πω ότι δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως στην εκπαίδευση, πράγματι, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, συντελείται μια «σιωπηλή επανάσταση».», επισήμανε μεταξύ άλλων πως: «Οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και πολιτικής χτίζονται πρωτίστως μέσα από την αξιοπιστία των λόγων και των έργων. Δεν θα μπορούσα να μην σταθώ στην, ίσως, σημαντικότερη παρέμβασή μας, που αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, η οποία δεν είναι άλλη από τον διορισμό 25.000 μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είμαστε με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες. Το αποδείξαμε στην πράξη. Ένα σημαντικό έργο το οποίο έχει γίνει πρέπει να έχει συνέχεια. Και επιτρέψτε μου να σας πω ότι αν υπάρχει ένα πεδίο όπου οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της δικιάς μας παράταξης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε επίπεδο αντίληψης, σε επίπεδο ιδεοληψιών που έρχονται από το χθες, είναι τόσο έντονο, είναι ο τομέας της Παιδείας», ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Μεγάλες αλλαγές, για τις οποίες μιλούσαμε εδώ και δεκαετίες, επιτέλους, υλοποιούνται. Σίγουρα, μπορούμε να κοιτάξουμε τους πολίτες στα μάτια και να τους πούμε: Ναι, στον κεντρικό πυρήνα του προγράμματός μας για την εκπαίδευση, όπως, ακριβώς, τα παρουσιάσαμε πριν από τις εκλογές του 2019, τα είπαμε και τα κάνουμε πράξη. Ήμασταν συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Δεν το λέω αυτό ούτε με κομπορρημοσύνη, ούτε με οποιαδήποτε δόση αλαζονείας, αλλά για να τονίσω και πάλι ότι οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και πολιτικής χτίζονται, πρωτίστως, μέσα από την αξιοπιστία των λόγων και των έργων.», και ακόμη υπογράμμισε πως: «Ήρθαμε στα πράγματα με μία πολύ ξεκάθαρη θεώρηση για το πώς έπρεπε να κάνουμε βαθιές τομές στην εκπαίδευση, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και καταλήγοντας στο πανεπιστήμιο. Πράγματι, πολλές από αυτές τις τομές έχουν ήδη γίνει πράξη.».
Επίσης, στην πολιτική αυτή εκδήλωση μίλησαν για ζητήματα των αρμοδιοτήτων τους οι υφυπουργοί Παιδείας κ.κ. Ζέττα Μακρή και Άγγελος Συρίγος, αναγνώστηκε μήνυμα της Ευρωπαίας Επιτρόπου για την Καινοτομία, την Έρευνα, τον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση και τη Νεολαία, κ. Mariya Gabriel, μέσω του οποίου συγχαίρει την κ. Κεραμέως επειδή, κατά τη γνώμη της, κατέστησε την Παιδεία στη χώρα μας πιο σύγχρονη, πιο ποιοτική και συμπεριληπτική, καθώς και για την πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία της για την Ουκρανία. Στη συνέχεια, μεταδόθηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα της κ. Stefania Giannini, αναπληρώτριας Γενικής Διευθύντριας της UNESCO, αρμόδιας για θέματα εκπαίδευσης, η οποία εξήρε την «αξιοσημείωτη δουλειά που έχει γίνει στο υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας τα τελευταία 4 χρόνια», επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως: «Η Ελλάδα, πλέον αποτελεί πρότυπο και πρωταθλητή για τις χώρες που σχεδιάζουν εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.».
Επίσης, στην εκδήλωση πραγματοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με 6 ωφελούμενους από τις εκπαιδευτικές πολιτικές, οι οποίοι παρουσίασαν από τη δική τους οπτική τις αλλαγές που επέφεραν οι μεταρρυθμίσεις αυτές στη ζωή τους.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΩΝ
Τέλος, οφείλουμε να αναφέρουμε πως την ίδια ώρα, με αφορμή την πολιτική εκδήλωση της κ Νίκης Κεραμέως, λίγα μέτρα πιο πέρα από το Μέγαρο Μουσικής, στο Πάρκο Ελευθερίας, πραγματοποιούταν συγκέντρωση εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρξαν εκτεταμένα επεισόδια μεταξύ των διαμαρτυρόμενων και των ανδρών των Μ.Α.Τ., οι οποίοι έκαναν και χρήση δακρυγόνων.