Κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του Λεόντιου Πετμεζά: «Συστοιχίες της αυριανής εξορίας».
Η νέα ποιητική συλλογή του λογοτέχνη και ιστορικού Τέχνης, κ. Λεόντιου Πετμεζά: «Συστοιχίες της αυριανής εξορίας», κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις «Όστρια».
Της Παναγιώτας Σούγια
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Όστρια» η ολοκαίνουργια ποιητική συλλογή του λογοτέχνη, ιστορικού Τέχνης, κ. Λεόντιου Πετμεζά, με τίτλο: «Συστοιχίες της αυριανής εξορίας», με πρόλογο και εικονογράφηση της εικαστικού, αγιογράφου, κριτικού Λογοτεχνίας και Τέχνης, κ. Μαριλένας Φωκά (ΜΑ).
Αντί κειμένου εισαγωγικής αναφοράς, ο ποιητής γράφει στις πρώτες σελίδες του βιβλίου: «ΕΞΟΡΙΑ είναι η έξοδος από το ευ ζην, το βίαιο πέρασμα και η διαμονή σε μέρη αδροσιάς. Ο τόπος όπου δοκιμάζονται οι ανθρώπινες ψυχές».
Το βιβλίο συγκροτείται από επίκαιρα ποιήματα, που έγραψε στην περίοδο της δοκιμασίας που βιώνουμε. Κάποια από αυτά έχουν δημοσιευθεί και βραβευτεί σε πρόσφατους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.
Η κ. Μαριλένα Φωκά (ΜΑ), η οποία το εικονογράφησε εξωτερικά και εσωτερικά με επιλεγμένα έργα της, επισημαίνει στον πρόλογο του βιβλίου: «Στην ποιητική απόδοση του Λεόντιου Πετμεζά, στη συλλογή «Συστοιχίες της Αυριανής Εξορίας», σκιαγραφείται η διαλεκτική της αποδόμησης του σύγχρονου πολιτιστικού γίγνεσθαι. Με τον ζήλο και την εμβριθή γλωσσολογική προσέγγιση του «Αλεξανδρινού» μελετητή, ο ποιητής-στοχαστής οδηγεί τον αναγνώστη σε μια πορεία ενδοσκόπησης μέσα από ένα εικονοπλαστικό ιδιόλεκτο που εξυφαίνεται σε έναν γνώριμο χαρτογραφημένο χώρο αισθητικής αναπαράστασης. Κομιστής του πνευματικού πλούτου της αρχαιοελληνικής κληρονομιάς, του οριενταλισμού, καθώς και ανατολικών ιδεολογιών, τις οποίες αντιπαραβάλλει διαλεκτικά με τα μοντέρνα και μεταμοντέρνα κινήματα, συμμετέχοντας σ’ έναν γόνιμο πολιτιστικό συγκρητισμό. Ασυμβίβαστος, επίμονος, τολμηρός, καταγγελτικός, «προφητικός» και ανατρεπτικός, ο Λεόντιος Πετμεζάς στοχεύει στη «γέννηση και την παραμονή μιας άλλης πιο ελπιδοφόρας κατάστασης.».
»Έντονα αφαιρετική γραφή, υπαινικτική, με ποιητική προσέγγιση της συντακτικής λειτουργίας του λόγου, την οποία υποτάσσει στη σύζευξη της πληροφορικότητας και της λειτουργικότητας. Με τον ελεύθερο στίχο ισχυρών τεμαχίων ήχων με φορμαλιστική ένταση, η σημασία επικοινωνείται τμηματικά, μεθοδικά και συστηματικά. Εγκιβωτίζονται εξωγλωσσικά και μεταφυσικά σημαινόμενα στο γλωσσικό σύστημα, ακινητοποιώντας το βιωματικό τους φορτίο, παρέχοντας σε αμύητους και μυημένους μια μοναδική ποιητική εμπειρία. Σαφείς οι επιρροές από τα μεγάλα φιλοσοφικά και καλλιτεχνικά ρεύματα του Στωικισμού, του Μηδενισμού και της Σχολής της Φρανκφούρτης, που επανέρχονται σαν προβληματικές του σήμερα και γιγαντώνονται σε μια παράλληλη καταναλωτική περιδίνηση και πνευματική ολίσθηση στην πορεία της ανεύρεσης του εγώ.».
Μάλιστα, σε δήλωσή της σε έντυπα και ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε., η κ. Μαριλένα Φωκά είχε αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Πρόκειται για ένα νέο μεγίστου ενδιαφέροντος βιβλίο από τις εκδόσεις «Όστρια», το οποίο είχα την χαρά να προσεγγίσω κριτικά και να εικονογραφήσω στο εξώφυλλο, στο οπισθόφυλλο και εσωτερικά. Ουσιαστικό, καταγγελτικό και προφητικό, μας αποκαλύπτει τη μοναδική ποιητική γραφή του Λεόντιου Πετμεζά, που έχει αφήσει το στίγμα του στον χώρο της εικαστικής τέχνης και όχι μόνο. O λογοτέχνης καταγράφει την πραγματικότητα από τη σκοπιά του πολιτικού επιστήμονα, του κριτικού -ιστορικού -θεωρητικού και επιμελητή τέχνης, του συγγραφέα, του ποιητή, του ανθρώπου που ζει και δρα στη σύγχρονη πραγματικότητα με γνώμονα την συνείδηση. Η προσέγγισή του ανατρέπει με θέση το κρατούν ιδεολόγημα των καταστάσεων που βιώνουμε.».