ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Σάββατο | 13 Απριλίου 2024
Ελληνική Οικονομία Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι συναντήσεις εργασίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην Κροατία

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός και η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού κ. Φανή Παπαθωμά ολοκλήρωσαν την Τρίτη 9 Απριλίου 2024 τον κύκλο επαφών και συναντήσεων εργασίας στην Κροατία, όπου στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν, επίσης, η Προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κ. Μαριάννα Λιάσκου και το στέλεχος του Γραφείου Περιφερειάρχη κ. Μέλπω Στεφανίδη.
Κοινωνία Κρήτη Μπάσκετ Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συμμαχία για το περιβάλλον από την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης και τον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης

Μια συμμαχία για το περιβάλλον μεταξύ Δήμου Ηρακλείου Κρήτης και Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης (Ε.Ο.Κ.) ξεκινάει να αναπτύσσεται, με τον Δήμο να δηλώνει παρών στο πρόγραμμα Στρατηγικής Κοινωνικής και Περιβαλλοντικής Υπευθυνότητας της Ε.Ο.Κ., φέρνοντας την κυκλική οικονομία και τις πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, σε αθλητικούς χώρους του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης.
Δυτική Ελλάδα Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Δράση για την ασφάλεια στους κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Πύργου

«Όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι, μπορούμε να απολαμβάνουμε με ασφάλεια τους κοινόχρηστους χώρους», είναι το μήνυμα της δράσης, που υλοποίησε το πρωί του Σαββάτου 6 Απριλίου 2024 ο Δήμος Πύργου, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου της πρωτεύουσας του Νομού Ηλείας.

Σε ετοιμότητα ο Δήμος Χανίων για την αντιμετώπιση σεισμών, σύμφωνα με το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας

Συνεδρίασε την Παρασκευή το πρωί 12 Απριλίου 2024 το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (Σ.Τ.Ο.) Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Χανίων, με κυρίαρχα θέματα τη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, υπηρεσιών και εθελοντικών οργανώσεων, αναφορικά με την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, λόγω σεισμών. Παράλληλα, στο επίκεντρο τέθηκε και η Επιχειρησιακή Άσκηση Πεδίου «ΜΙΝΩΑΣ 2024», που θα πραγματοποιηθεί το τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου.

Εκδήλωση ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα Ρομά, από τον Κ.Ο.ΔΗ.Π. και το Κέντρο Κοινότητας-Παράρτημα Ρομά του Δήμου Πατρέων

Υλοποιήθηκε με επιτυχία τη Δευτέρα 8 Απριλίου 2024 η εκδήλωση ευαισθητοποίησης, που διοργάνωσε ο Κοινωνικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων (Κ.Ο.ΔΗ.Π.) με το Κέντρο Κοινότητας-Παράρτημα Ρομά του Δήμου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ρομά.

Ενισχύεται ο στόλος των Υπηρεσιών Καθαριότητας του Δήμου Λαρισαίων μετά από την παραλαβή ενός νέου οχήματος για πλύσιμο κάδων

Η προσθήκη του καινούριου οχήματος στον υπάρχοντα στόλο καδοπλυντηρίων της Υπηρεσίας Καθαριότητας & Ανακύκλωσης του Δήμου Λαρισαίων αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά στην ενίσχυση των προγραμμάτων πλύσης κάδων λόγω της αυξημένης χωρητικότητάς του (4 m3).Το συγκεκριμένο όχημα έχει τη δυνατότητα να πλένει εν κινήσει κάδους...
Κατοικίδια Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ενημερωτικές δράσεις σε σχολεία, για τα αδέσποτα ζώα, από τον Δήμο Χαλκιδέων

Την προηγούμενη εβδομάδα, κλιμάκιο της Γεωτεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, μαζί με τον...
Στερεά Ελλάδα Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεχίζεται ο εκσυγχρονισμός του δικτύου ηλεκτροφωτισμού στον Δήμο Χαλκιδέων

Τα νέα φωτιστικά σώματα εγκαταστάθηκαν στις ακόλουθες περιοχές: Γηπεδάκι μπάσκετ και παιδική...
Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Καθημερινές παρεμβάσεις στις Κοινότητες του Δήμου Κατερίνης

«Με στόχο την υποστήριξη της καθημερινότητας, τη βελτίωση των υποδομών και την...
Δυτική Μακεδονία Κατοικίδια Κοινωνία Παιδεία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ενημέρωση από τον Δήμο Φλώρινας στο 3ο Γενικό Λύκειο με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Η ενημέρωση είχε εξ' αρχής τη μορφή ανοικτής συζήτησης και ερωταπαντήσεων με τα παιδιά του 3ου Λυκείου, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους τους συμμετέχοντες να θέσουν τις ερωτήσεις και τις απορίες τους, λαμβάνοντας και τις ανάλογες έγκυρες απαντήσεις. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αξιοσημείωτο υπήρξε το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και των μαθητών, καθώς και η ευστοχία των ερωτημάτων που έθεσαν.
Εικαστικά Κεντρικός Τομέας

Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής της κ. Αλεξάνδρας Μπαρή: «Ανάμεσα» | Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ | Σήμερα 21/3, ώρες 19:00-22:00

Σήμερα, Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 και ώρες 19:00-22:00, στον φιλόξενο εκθεσιακό χώρο του Κέντρου Τεχνών ΜΕΤΣ (Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Αθήνα), θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της Ατομικής Έκθεσης Ζωγραφικής της κ. Αλεξάνδρας Μπαρή, με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Ανάμεσα», σε επιμέλεια της Εικαστικού κ. Νιόβης Κρητικού και κείμενα της έκθεσης των κ.κ. Νιόβης Κρητικού, Αλεξάνδρας Μπαρή και Νεφέλης Σουλακέλλη, η οποία θα διαρκέσει έως και τις 6 Απριλίου 2024.

Σύμφωνα με την Επιμελήτρια της Έκθεσης, κ. Νιόβη Κρητικού: «Η Τέχνη της κ. Αλεξάνδρας Μπάρη αναπαριστά έναν κόσμο όπου η μεταρομαντική πραγματικότητα συναντά τη ρεαλιστική αισθητική, με ευαισθησία και σαφήνεια. Στο έργο της, παρατηρείται ένα έντονο πλέξιμο χεριών, ανθρώπων ή σωμάτων, κυρίως, μεταξύ δύο υποκειμένων, που αγγίζονται. Ζωγραφικά αποτυπώνονται σαν συμπλέγματα, που θυμίζουν αρχαία αγάλματα. Εδώ, φαίνεται να δημιουργείται ένας ζωτικός χώρος, που κινείται συνεχώς ανάμεσα σε δύο στοιχεία: τη σχέση των υποκειμένων μέσω του αγγίγματος, αλλά και την σχέση του απεικονιζόμενου με την ίδια τη Ζωγραφική.
Το μπεζ και υπόλευκο χρώμα, που επιλέγει συχνά η Εικαστικός, αναδεικνύει το ανεπαίσθητο και το πολύ συγκινησιακό. Τα χρώματα στο έργο της λειτουργούν ως εικαστική γλώσσα που μας μεταφέρει όχι μόνο την τρυφερότητα ενός ζευγαριού, που απεικονίζει συχνά, αλλά και μια αίσθηση συνεξάρτησης χωρίς σαφές πρόσημο, μια ανεξιχνίαστη, δηλαδή, σχέση, που μπορεί να είναι τόσο θετική όσο και αρνητική. Το νόημα εδώ εναπόκειται στο βλέμμα του θεατή και ο χώρος που προκύπτει ανάμεσα σε όλες τις εννοιολογικές προεκτάσεις είναι το ζητούμενο στη συγκεκριμένη ενότητα.
Οι θολοί προσδιορισμοί τόσο στη ζωγραφική διαδικασία όσο και στη ψυχογραφική διάθεση της Μπάρη αντικατοπτρίζουν τα όρια και θέτουν ερωτήματα στο έργο της. Είναι σαν να παρακολουθούμε μια τάση για τη μετα-μικελαντζελική απεικόνιση, όπου τα χέρια του Θεού με τον Δαβίδ συναντούν τη σύγχρονη Πιετά, θέτοντας ερωτήματα για την ταυτότητα του ζευγαριού ή τη θέση τους στον κόσμο. Εδώ, η χρήση του λευκού χρώματος, που γράφει σχεδόν με περιγραμματική διάθεση τις φόρμες φωτός, κάνει το έργο να αντανακλά μια ηρεμία σαν ένα επουράνιο πέπλο θεϊκής αποκάλυψης.

Αποκορύφωμα της ενότητας αποτελεί η απεικόνιση του έργου, που μοιάζει σαν μια κοιμώμενη, εμπνευσμένη, που θυμίζει το περίφημο έργο του Χαλεπά, καθώς αναμειγνύεται με αναγνωρίσεις της αναγεννησιακής παράδοσης και σχεδιασμό που παραπέμπει χρωματικά και αισθητικά σε ποιότητες του Νταβίντσι. Εκεί ακριβώς, που η σχέση φόρμας και σχεδίου ξεπερνά το ανθρώπινο και ψάχνει το απόλυτο, ξεπροβάλλει η χάρη και η ευαισθησία της κίνησης της Αλεξάνδρας, με σκοπό να αναδείξει την εσωτερική διαφάνεια γύρω από τις στενές σχέσεις των ανθρώπων. Η ίδια, προσεγγίζει το ιδανικό μέσα από ιδεατές απεικονίσεις, αλλά και μέσω της καθηλωτικής στιγμής, αιχμαλωτίζοντας την εντύπωση μιας τρυφερής πράξης.
Η επαναλαμβανόμενη, σχεδόν πλάγια και κοφτή πινελιά, προσδίδει έναν αέρα μυστηρίου, ενώ, παράλληλα, αποκαλύπτει την τεχνική της προσέγγιση. Οι πινελιές αυτές μεταφέρουν την αίσθηση της ανασφάλειας και της ασάφειας, προσκαλώντας τον θεατή να εξερευνήσει τα όρια της αντίληψής του. Η ζωγραφική απόδοση κινείται σε ανεπαίσθητους μικρούς υποτονισμούς, ήπιας χρωματικής παλέτας, που μας αφήνουν να κινηθούμε σε λεπτές εσωτερικές ποιότητες και να αφουγκραστούμε την κίνηση της ψυχής σαν μια αρμονική μελωδία.
Στο συνολικό πλαίσιο του έργου της Αλεξάνδρας Μπάρη, ανάμεσα σε ευαίσθητα ζεύγη χεριών, απαλών αγγιγμάτων και ευαίσθητων αντικειμένων, προκύπτουν σύγχρονες αναζητήσεις της Τέχνης και αναδύεται ένας κόσμος που προκαλεί, ερωτά, ενώ, ταυτόχρονα, παραμένει αινιγματικός και μας καλεί να αναζητήσουμε βαθύτερες έννοιες συσχετισμού και ένωσης. Με τη χρήση των χρωμάτων, της σύνθεσης και της τεχνικής, η Αλεξάνδρα δημιουργεί έναν χώρο, που προσκαλεί τον θεατή ανάμεσα, με σκοπό να εξερευνήσει τις πολλαπλές σημασίες και τις αντιφάσεις των ανθρώπινων σχέσεων, μεταμορφώνοντας το αόρατο σε ορατό και το ανεξήγητο σε μια μοναδική καλλιτεχνική εμπειρία.».
Επίσης, η κειμενογράφος της έκθεσης, κ. Νεφέλη Σουλακέλλη, αφού υπενθυμίζει την προσέγγιση της κ. Αλεξάνδρας Μπαρή πως: «Αν ο σκοπός της ψυχής είναι η αγάπη και η ένωση, τότε το άγγιγμα είναι το μέσον που καταργεί τα σύνορα της προσωπικής ακεραιότητας.», συνεχίζει γράφοντας, μεταξύ άλλων, πως: «H Αλεξάνδρα, μας προσκαλεί σε έναν κόσμο ασφαλή και απαλό, σαν χάδι. Κυριαρχεί η σιωπή• μία εύρωστη σιωπή, η οποία αφήνει τα έργα να μιλήσουν μέσα από το δεξιοτεχνικό πλάσιμο της φτιαξιάς τους. Είναι η σιωπή που ηχεί σαν ανεπαίσθητη μελωδία, είναι η σιωπή που συντροφεύει την ομορφιά, είναι η σιωπή που, σχεδόν, μπορείς να μυρίσεις τη γλυκιά νοσταλγική ευωδιά της.
Η καλλιτέχνης ξέρει να κρατήσει τα απαραίτητα και να αφήσει να εννοηθούν τα περιττά, με την αυτοπεποίθηση της καλής μαστόρισσας.
Στα έργα της χορογραφούνται ανθρώπινα συμπλέγματα• μία ποιητική μεταφορά της πολυπλοκότητας των σχέσεων, του έρωτα, της αδιάκοπης προσπάθειας που απαιτεί η επικοινωνία: τα άτομα χάνουν τη μορφή τους μέσα στο αγκάλιασμα, λυτρώνονται, ασφυκτιούν ή αναπαύονται. Ταυτόχρονα. Χέρια και υφασμάτινες πτυχές συγχέονται, μορφές και μαξιλάρια γίνονται ένα, μεταφέροντάς μας σε μία διάσταση δίχως βάρος, όπου τα αντικείμενα μετουσιώνονται και τα σώματα αντικειμενοποιούνται, χωρίς ωστόσο να στερούνται ζεστασιάς.
Υπάρχουν πρόσωπα, αλλά δεν απεικονίζονται ολόκληρα, ενώ θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα χέρια χαρακτηρίζονται με τόση οξυδέρκεια που τα πραγματικά πορτραίτα είναι, μάλλον, εκείνα των χεριών.
Η Ζωγράφος δεν φοβάται το συναίσθημα. Τα στιβαρά καλλιτεχνικά θεμέλιά της, της επιτρέπουν να αποτυπώσει θέματα εύθραυστα, λεπτής συγκινησιακής φόρτισης, όπως ένα λουλούδι αποξηραμένο ή ακροδάχτυλα που αγγίζονται.
Πράγματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά, μια κλωστή, μικρά μπουκαλάκια, ένας καθρέφτης, ένα χαρτί, ξανασυστήνονται σε μας ως ποιητικά στοιχεία, θυμίζοντάς μας πώς είναι η καλή Ζωγραφική. Η Ζωγραφική, όπου δεσπόζει μια συγκινητική απλότητα, χωρίς ανάγκη εντυπωσιασμών ή επεξηγήσεων.
Οι διάφορες υφές των αντικειμένων αποτυπώνονται με μαεστρία: ο θεατής μπορεί, σχεδόν, να αισθανθεί τη χροιά των διαφορετικών υλικών στα, δικά του πια, χέρια και δάχτυλα. Ένας ύμνος στην αίσθηση της αφής, αγαπημένης, ίσως, αίσθησης όλων των Ζωγράφων.
Η ειλικρινής και βαθιά αγάπη της Αλεξάνδρας για την Τέχνη της φαίνεται στη φροντίδα της παραμικρής λεπτομέρειας, όπως η υπέροχη επιλογή της επιφάνειας του καμβά.
Ας δεχτούμε σαν χάδι τη γυναικεία ματιά Ζης ζωγράφου, σαν δώρο και σαν ψυχικό αντίβαρο μέσα στον ζόφο της σκληρής καθημερινότητας μέσα στην οποία υπάρχουμε. Σε μια εποχή, όπου οι γυναίκες καλλιτέχνες στην Ελλάδα αρχίζουν να βγαίνουν από την αφάνεια, ελπίζω και εύχομαι να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε και στο μέλλον τέτοιες ανάσες ατόφιας Ζωγραφικής.».
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 17:00-20:30.
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00-15:00.