ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ
Κυριακή | 8 Δεκεμβρίου 2024
Θεσσαλία Κατοικίδια Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Πάνω από 100 στειρώσεις γατών και σκύλων στο Δημοτικό Καταφύγιο αδέσποτων ζώων του Δήμου Λαρισαίων

Περισσότερες από 100 στειρώσεις, κυρίως γατών, αλλά και σκύλων, έχουν πραγματοποιηθεί, αφιλοκερδώς, στο Δημοτικό Καταφύγιο αδέσποτων ζώων του Δήμου Λαρισαίων, στο πλαίσιο δράσης, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Σωματείο «Αδέσποτοι Εθελοντές» Λάρισας και ομάδα εθελοντών από δύο φιλοζωϊκές οργανώσεις: Fellnasen Stuttgart και @animal.passion, της Γερμανίας.
Ιστορία Κεντρική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ενδιαφέρουσα ομιλία στη Νάουσα για τη Φυλή των Καλλάσσα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του 3ου Γυμνάσιο Νάουσας-«Φιλώτας Κόκκινος», σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Νάουσας για τη Φυλή των Καλλάσσα, με θέμα: «Η Ελληνική Παρουσία στην Κεντρική Ασία και οι απόηχοί της στην αρχέγονη παράδοση της Φυλής των Καλλάσσα», από τον Εκπαιδευτικό κ. Αθανάσιο Λερούνη, στο κτήριο ΒΕΤΛΑΝΣ του Πολυχώρου Πολιτισμού «Χρήστος Λαναράς».
Αθλητικά Δυτική Μακεδονία Κοινωνία Τοπική Αυτοδιοίκηση

Σε εξέλιξη το έργο ανάπλασης του εξωτερικού χώρου του Κλειστού Γυμναστηρίου Λευκόβρυσης Κοζάνης

Στο έργο της ανάπλασης του εξωτερικού χώρου του Κλειστού Γυμναστηρίου Λευκόβρυσης, που υλοποιεί ο Δήμος Κοζάνης, βρέθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 22 Νοεμβρίου 2024 ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Κώστας Βόμβας, παρακολουθώντας από κοντά την πορεία εξέλιξης των εργασιών.

Συνάντηση του Δημάρχου Φλώρινας κ. Βασίλη Γιαννάκη με τον υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, υποδέχτηκε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης. Στη διάρκεια της συνάντησης, παρουσία του Βουλευτή κ. Σταύρου Παπασωτηρίου, ο Δήμαρχος Φλώρινας, κ. Βασίλης Γιαννάκης, είχε την ευκαιρία να θέσει μια σειρά ζητημάτων, που άπτονται των αρμοδιοτήτων του κ. υπουργού και απασχολούν τη Δημοτική Αρχή και την τοπική κοινωνία.

Ο Δήμος Αγίου Δημητρίου απελευθέρωσε 440 θέσεις στάθμευσης το 2024

Με στοχευμένες ενέργειες της Δημοτικής Αστυνομίας από την αρχή του έτους έχουν συνολικά απελευθερωθεί, περίπου, 440 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και δίκυκλων στον Δήμο Αγίου Δημητρίου.

Θερμή υποδοχή των μαθητών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Λιοσίων στον Δήμο Φυλής

Ο Δήμαρχος διέκοψε τη δουλειά του για να διαθέσει χρόνο στα παιδιά, που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις φωτογραφίες του με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τον πρώην πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και άλλους αξιωματούχους. Περιεργάστηκαν ακόμη τις κούκλες με τις παραδοσιακές αρβανίτικες φορεσιές...
Βόρειος Τομέας Περιβάλλον Τοπική Αυτοδιοίκηση

Συνεχίζεται εντατικά η περισυλλογή εγκαταλελειμμένων οχημάτων στον Δήμο Βριλησσίων

Από τις αρχές Ιανουαρίου 2024 μέχρι σήμερα έχουν περισυλλεγεί με την προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία συνολικά 34 οχήματα. Πρόκειται για οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν αφήσει σε δρόμους, αλλά και κοινόχρηστους χώρους της πόλης.Με την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων από τα Βριλήσσια αποτρέπεται η δημιουργία εστιών μόλυνσης στις γειτονιές. Η περισυλλογή τους απελευθερώνει Δημόσιο Χώρο, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στη βελτίωση της εικόνας της πόλης και στην εύρυθμη λειτουργία της. Τα οχήματα, που περισυλλέγονται, οδηγούνται στην ανακύκλωση, με αποτέλεσμα να ανακτάται το...
Εικαστικά Κεντρικός Τομέας

Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής της κ. Αλεξάνδρας Μπαρή: «Ανάμεσα» | Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ | Σήμερα 21/3, ώρες 19:00-22:00

Σήμερα, Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 και ώρες 19:00-22:00, στον φιλόξενο εκθεσιακό χώρο του Κέντρου Τεχνών ΜΕΤΣ (Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Αθήνα), θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της Ατομικής Έκθεσης Ζωγραφικής της κ. Αλεξάνδρας Μπαρή, με τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Ανάμεσα», σε επιμέλεια της Εικαστικού κ. Νιόβης Κρητικού και κείμενα της έκθεσης των κ.κ. Νιόβης Κρητικού, Αλεξάνδρας Μπαρή και Νεφέλης Σουλακέλλη, η οποία θα διαρκέσει έως και τις 6 Απριλίου 2024.

Σύμφωνα με την Επιμελήτρια της Έκθεσης, κ. Νιόβη Κρητικού: «Η Τέχνη της κ. Αλεξάνδρας Μπάρη αναπαριστά έναν κόσμο όπου η μεταρομαντική πραγματικότητα συναντά τη ρεαλιστική αισθητική, με ευαισθησία και σαφήνεια. Στο έργο της, παρατηρείται ένα έντονο πλέξιμο χεριών, ανθρώπων ή σωμάτων, κυρίως, μεταξύ δύο υποκειμένων, που αγγίζονται. Ζωγραφικά αποτυπώνονται σαν συμπλέγματα, που θυμίζουν αρχαία αγάλματα. Εδώ, φαίνεται να δημιουργείται ένας ζωτικός χώρος, που κινείται συνεχώς ανάμεσα σε δύο στοιχεία: τη σχέση των υποκειμένων μέσω του αγγίγματος, αλλά και την σχέση του απεικονιζόμενου με την ίδια τη Ζωγραφική.
Το μπεζ και υπόλευκο χρώμα, που επιλέγει συχνά η Εικαστικός, αναδεικνύει το ανεπαίσθητο και το πολύ συγκινησιακό. Τα χρώματα στο έργο της λειτουργούν ως εικαστική γλώσσα που μας μεταφέρει όχι μόνο την τρυφερότητα ενός ζευγαριού, που απεικονίζει συχνά, αλλά και μια αίσθηση συνεξάρτησης χωρίς σαφές πρόσημο, μια ανεξιχνίαστη, δηλαδή, σχέση, που μπορεί να είναι τόσο θετική όσο και αρνητική. Το νόημα εδώ εναπόκειται στο βλέμμα του θεατή και ο χώρος που προκύπτει ανάμεσα σε όλες τις εννοιολογικές προεκτάσεις είναι το ζητούμενο στη συγκεκριμένη ενότητα.
Οι θολοί προσδιορισμοί τόσο στη ζωγραφική διαδικασία όσο και στη ψυχογραφική διάθεση της Μπάρη αντικατοπτρίζουν τα όρια και θέτουν ερωτήματα στο έργο της. Είναι σαν να παρακολουθούμε μια τάση για τη μετα-μικελαντζελική απεικόνιση, όπου τα χέρια του Θεού με τον Δαβίδ συναντούν τη σύγχρονη Πιετά, θέτοντας ερωτήματα για την ταυτότητα του ζευγαριού ή τη θέση τους στον κόσμο. Εδώ, η χρήση του λευκού χρώματος, που γράφει σχεδόν με περιγραμματική διάθεση τις φόρμες φωτός, κάνει το έργο να αντανακλά μια ηρεμία σαν ένα επουράνιο πέπλο θεϊκής αποκάλυψης.

Αποκορύφωμα της ενότητας αποτελεί η απεικόνιση του έργου, που μοιάζει σαν μια κοιμώμενη, εμπνευσμένη, που θυμίζει το περίφημο έργο του Χαλεπά, καθώς αναμειγνύεται με αναγνωρίσεις της αναγεννησιακής παράδοσης και σχεδιασμό που παραπέμπει χρωματικά και αισθητικά σε ποιότητες του Νταβίντσι. Εκεί ακριβώς, που η σχέση φόρμας και σχεδίου ξεπερνά το ανθρώπινο και ψάχνει το απόλυτο, ξεπροβάλλει η χάρη και η ευαισθησία της κίνησης της Αλεξάνδρας, με σκοπό να αναδείξει την εσωτερική διαφάνεια γύρω από τις στενές σχέσεις των ανθρώπων. Η ίδια, προσεγγίζει το ιδανικό μέσα από ιδεατές απεικονίσεις, αλλά και μέσω της καθηλωτικής στιγμής, αιχμαλωτίζοντας την εντύπωση μιας τρυφερής πράξης.
Η επαναλαμβανόμενη, σχεδόν πλάγια και κοφτή πινελιά, προσδίδει έναν αέρα μυστηρίου, ενώ, παράλληλα, αποκαλύπτει την τεχνική της προσέγγιση. Οι πινελιές αυτές μεταφέρουν την αίσθηση της ανασφάλειας και της ασάφειας, προσκαλώντας τον θεατή να εξερευνήσει τα όρια της αντίληψής του. Η ζωγραφική απόδοση κινείται σε ανεπαίσθητους μικρούς υποτονισμούς, ήπιας χρωματικής παλέτας, που μας αφήνουν να κινηθούμε σε λεπτές εσωτερικές ποιότητες και να αφουγκραστούμε την κίνηση της ψυχής σαν μια αρμονική μελωδία.
Στο συνολικό πλαίσιο του έργου της Αλεξάνδρας Μπάρη, ανάμεσα σε ευαίσθητα ζεύγη χεριών, απαλών αγγιγμάτων και ευαίσθητων αντικειμένων, προκύπτουν σύγχρονες αναζητήσεις της Τέχνης και αναδύεται ένας κόσμος που προκαλεί, ερωτά, ενώ, ταυτόχρονα, παραμένει αινιγματικός και μας καλεί να αναζητήσουμε βαθύτερες έννοιες συσχετισμού και ένωσης. Με τη χρήση των χρωμάτων, της σύνθεσης και της τεχνικής, η Αλεξάνδρα δημιουργεί έναν χώρο, που προσκαλεί τον θεατή ανάμεσα, με σκοπό να εξερευνήσει τις πολλαπλές σημασίες και τις αντιφάσεις των ανθρώπινων σχέσεων, μεταμορφώνοντας το αόρατο σε ορατό και το ανεξήγητο σε μια μοναδική καλλιτεχνική εμπειρία.».
Επίσης, η κειμενογράφος της έκθεσης, κ. Νεφέλη Σουλακέλλη, αφού υπενθυμίζει την προσέγγιση της κ. Αλεξάνδρας Μπαρή πως: «Αν ο σκοπός της ψυχής είναι η αγάπη και η ένωση, τότε το άγγιγμα είναι το μέσον που καταργεί τα σύνορα της προσωπικής ακεραιότητας.», συνεχίζει γράφοντας, μεταξύ άλλων, πως: «H Αλεξάνδρα, μας προσκαλεί σε έναν κόσμο ασφαλή και απαλό, σαν χάδι. Κυριαρχεί η σιωπή• μία εύρωστη σιωπή, η οποία αφήνει τα έργα να μιλήσουν μέσα από το δεξιοτεχνικό πλάσιμο της φτιαξιάς τους. Είναι η σιωπή που ηχεί σαν ανεπαίσθητη μελωδία, είναι η σιωπή που συντροφεύει την ομορφιά, είναι η σιωπή που, σχεδόν, μπορείς να μυρίσεις τη γλυκιά νοσταλγική ευωδιά της.
Η καλλιτέχνης ξέρει να κρατήσει τα απαραίτητα και να αφήσει να εννοηθούν τα περιττά, με την αυτοπεποίθηση της καλής μαστόρισσας.
Στα έργα της χορογραφούνται ανθρώπινα συμπλέγματα• μία ποιητική μεταφορά της πολυπλοκότητας των σχέσεων, του έρωτα, της αδιάκοπης προσπάθειας που απαιτεί η επικοινωνία: τα άτομα χάνουν τη μορφή τους μέσα στο αγκάλιασμα, λυτρώνονται, ασφυκτιούν ή αναπαύονται. Ταυτόχρονα. Χέρια και υφασμάτινες πτυχές συγχέονται, μορφές και μαξιλάρια γίνονται ένα, μεταφέροντάς μας σε μία διάσταση δίχως βάρος, όπου τα αντικείμενα μετουσιώνονται και τα σώματα αντικειμενοποιούνται, χωρίς ωστόσο να στερούνται ζεστασιάς.
Υπάρχουν πρόσωπα, αλλά δεν απεικονίζονται ολόκληρα, ενώ θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα χέρια χαρακτηρίζονται με τόση οξυδέρκεια που τα πραγματικά πορτραίτα είναι, μάλλον, εκείνα των χεριών.
Η Ζωγράφος δεν φοβάται το συναίσθημα. Τα στιβαρά καλλιτεχνικά θεμέλιά της, της επιτρέπουν να αποτυπώσει θέματα εύθραυστα, λεπτής συγκινησιακής φόρτισης, όπως ένα λουλούδι αποξηραμένο ή ακροδάχτυλα που αγγίζονται.
Πράγματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά, μια κλωστή, μικρά μπουκαλάκια, ένας καθρέφτης, ένα χαρτί, ξανασυστήνονται σε μας ως ποιητικά στοιχεία, θυμίζοντάς μας πώς είναι η καλή Ζωγραφική. Η Ζωγραφική, όπου δεσπόζει μια συγκινητική απλότητα, χωρίς ανάγκη εντυπωσιασμών ή επεξηγήσεων.
Οι διάφορες υφές των αντικειμένων αποτυπώνονται με μαεστρία: ο θεατής μπορεί, σχεδόν, να αισθανθεί τη χροιά των διαφορετικών υλικών στα, δικά του πια, χέρια και δάχτυλα. Ένας ύμνος στην αίσθηση της αφής, αγαπημένης, ίσως, αίσθησης όλων των Ζωγράφων.
Η ειλικρινής και βαθιά αγάπη της Αλεξάνδρας για την Τέχνη της φαίνεται στη φροντίδα της παραμικρής λεπτομέρειας, όπως η υπέροχη επιλογή της επιφάνειας του καμβά.
Ας δεχτούμε σαν χάδι τη γυναικεία ματιά Ζης ζωγράφου, σαν δώρο και σαν ψυχικό αντίβαρο μέσα στον ζόφο της σκληρής καθημερινότητας μέσα στην οποία υπάρχουμε. Σε μια εποχή, όπου οι γυναίκες καλλιτέχνες στην Ελλάδα αρχίζουν να βγαίνουν από την αφάνεια, ελπίζω και εύχομαι να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε και στο μέλλον τέτοιες ανάσες ατόφιας Ζωγραφικής.».
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 17:00-20:30.
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00-15:00.